ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 

Νίκος Ηγουμενίδης: Ο θεματικός τουρισμός αποτελεί θεμέλιο για τον τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο

 
 
«Ο θεματικός τουρισμός αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης. Τόσο στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο, με τον ειδικό όρο για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όσο και στο ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης, η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού έχει αποδεδειγμένα κεντρική θέση», σημείωσε κατά την αρχική του επί των άρθρων τοποθέτηση ο εισηγητής του νομοσχεδίου για το θεματικό τουρισμό και βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης.
Στην επί των άρθρων συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε σε επιμέρους πλευρές του νομοσχεδίου και σε συγκεκριμένα άρθρα.
 
Ειδικά για τον ιατρικό τουρισμό, ο Νίκος Ηγουμενίδης απάντησε στις αιτιάσεις της Ν.Δ., σημειώνοντας ότι η προηγηθείσα προχειρότητα και η απουσία ευελιξίας μέσα από μια εντελώς σύνθετη γραφειοκρατική διαδικασία κατέστησαν τον προηγούμενο νόμο κενό γράμμα, αφού «ορίστηκαν 6 διαφορετικά Υπουργεία σαν συναρμόδια: Οικονομικών, Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Υγείας και Τουρισμού»
 
Για τον ιατρικό τουρισμό αναφέρθηκε στον τουρισμό θεραπείας, στον τουρισμό αποκατάστασης και στην υποστήριξη των χρονίων πασχόντων, αλλά και στην αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών.
«Όταν ήμουν Διοικητής της Υγειονομικής Περιφέρειας, δηλαδή, δύο-τρεις μήνες το 2015, πριν κάνει ο τουρισμός όλο αυτό το άλμα, το οποίο έκανε τα τελευταία τρία χρόνια, με στοιχεία του 2014, το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είχε 1.000 περιστατικά το μήνα τους καλοκαιρινούς μήνες. Δεν γίνεται λοιπόν να έχεις 1000 επισκέπτες το μήνα και να μην το αξιοποιείς. Οικονομικά μόνο αυτή η δραστηριότητα προφανώς και θα μπορούσε να ενισχύσει όλες τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας της περιοχής σε ανθρώπινο δυναμικό και να τις χρηματοδοτήσει από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου», είπε για το θέμα.
Σχετικά με τη διάταξη του νομοσχεδίου για τους τουριστικούς συνοδούς, παρατήρησε ότι «πρέπει να κρατήσουμε έναν προβληματισμό από τους ανθρώπους του χώρου που μας λένε ότι η αστυνομία και το λιμενικό όταν καλούνται και διαπιστώνουν παράβαση της  νομοθεσίας περί ξεναγών, αγνοούν τι ακριβώς πρέπει να πράξουν στην προκειμένη περίπτωση. Δεν γνωρίζουν εάν τα πρόστιμα και τις εν τέλει κυρώσεις τις επιβάλουν οι ίδιες αρχές αυτές που ελέγχουν ή αν απλώς θα πρέπει να περιοριστούν σε βεβαίωση των παραβάσεων»
Ειδικά για τους ξεναγούς σημείωσε ότι «θα πρέπει να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί το επάγγελμα του ξεναγού για τον πολιτισμό και τον τουρισμό», ενώ για τις ειδικές άδειες ξενάγησης σημείωσε:
«Πρέπει να πάρουμε υπόψη μας τις απόψεις που εξέφρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία των Ξεναγών. Όντως, ο ένας χρόνος είναι μεγάλος και πρέπει να δίνεται άδεια για συγκεκριμένο έργο, δηλαδή, για συγκεκριμένο σκοπό, για συγκεκριμένη περιοχή, για συγκεκριμένη περίσταση και πολύ μικρό χρόνο, το χρόνο της συγκεκριμένης εκδρομής που καλείται να εξυπηρετήσει».
Στο ουσιαστικό θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης, ανέφερε: «Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι συναρμοδιότητα με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά αξίζει που ανοίγει η Επιτροπή μας τη συζήτηση και στην οποία, πέρα από τα μέτρα που καταλήγουμε και υπάρχουν και στο νομοσχέδιο, μπορούμε να δούμε και όλα τα άλλα τεράστια ζητήματα της τουριστικής εκπαίδευσης, που όπως είπε και η κυρία Υπουργός, έρχεται άμεσα για διαβούλευση το συνολικό θέμα».
Ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε θετικά στο ότι με διάταξη στο πρόγραμμα των ΑΣΤΕ και της Κρήτης, στον Άγιο Νικόλαο και της Ρόδου, περιλαμβάνονται τα θέματα σχετικά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την προσβασιμότητα των αντίστοιχων ατόμων στις τουριστικές υπηρεσίες. «Μια πρόταση που επίσης υπάρχει σχετικά με αυτές τις σχολές, είναι το θέμα να εντάξουμε στα προγράμματα σπουδών των σχολών αυτών και την εκμάθηση ξένων γλωσσών», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Στα πλαίσια της συνεδρίασης, ο βουλευτής και εισηγητής του νομοσχεδίου τόνισε για τον τουρισμό ότι στόχος είναι το όφελος να διαχυθεί στην κοινωνία και παράλληλα να δοθούν κίνητρα σε όσους επενδύουν ή εργάζονται στο χώρο του τουρισμού.
«Είναι κατά την γνώμη μου εθνικό καθήκον η εξάντληση όλων των μέσων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση όλων των δυνατών μέτρων ενισχύοντας την παραπάνω κεντρική εθνική τουριστική πολιτική», ανέφερε χαρακτηριστικά.
 
Το Γραφείο Τύπου
Αθήνα, 30.11.2018
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΖ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Δ΄

ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ   

 

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο

(Άρθρο 40 παρ. 1 Κ.τ.Β.)

 

Στην Αθήνα σήμερα, 29 Νοεμβρίου 2018, ημέρα Πέμπτη και ώρα 14.00΄, στην Αίθουσα «Δημητρίου Γεωργ. Παπασπύρου» (150) του Μεγάρου της Βουλής, συνήλθε σε συνεδρίαση η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, υπό την προεδρία της Προέδρου αυτής, κυρίας Χαράς Καφαντάρη, με θέμα ημερήσιας διάταξης την συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Τουρισμού «Θεματικός Τουρισμός – ειδικές μορφές τουρισμού – ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης – στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις» (3η συνεδρίαση).

Στη συνεδρίαση παρέστησαν η Υπουργός Τουρισμού, κυρία Έλενα Κουντουρά, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Κυρία Πρόεδρε, κυρία Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θεωρώ σημαντική τη συζήτηση που προηγήθηκε με τους φορείς, αν και κατά τη γνώμη μου δεν εκφράστηκε στη συζήτηση αυτή όλος ο πλούτος των προτάσεων που είχαμε στη διάρκεια της διαβούλευσης του νομοσχεδίου. Επίσης, πιστεύω ότι πρέπει να κρατήσουμε τις παρατηρήσεις για επόμενες συζητήσεις σχετικά με την έγκαιρη προετοιμασία των φορέων, την έγκαιρη προετοιμασία της συνεδρίασης της ακρόασης τους.

Είναι καθαρό πλέον, ότι ο θεματικός τουρισμός αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβέρνησης. Εδώ και καιρό, μια σειρά από συγκεκριμένα βήματα δίνουν ώθηση σε μια εθνική στρατηγική, που αφορά στην άμβλυνση της εποχικότητας και στον τουρισμό όλο το χρόνο. Στην πρώτη μας συνεδρίαση, η Υπουργός αναφέρθηκε σε μια σειρά αποτελέσματα όλης αυτής της προσπάθειας, που ουσιαστικά επιβεβαιώνουν αυτή την πορεία. Τόσο στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο, με τον ειδικό όρο για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, όσο και στο ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης, η ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού έχει κεντρική θέση. Στο υπάρχον σχέδιο νόμου προσδιορίζεται ο τουρισμός υπαίθρου με τον αγροτοτουρισμό, οινοτουρισμό ή αλιευτικό τουρισμό, ο αθλητικός, ο αεροπορικός, ο θαλάσσιος, ο πολιτιστικός, ο συνεδριακός, ο εκπαιδευτικός τουρισμός, ο τουρισμός υγείας με τον ιατρικό και ιαματικό τουρισμό.

Καταρχήν, θα κάνω μια αναφορά στον ιατρικό τουρισμό. Θα ήθελα να δώσω μια απάντηση, στις αιτιάσεις της Ν.Δ. από την προηγούμενη συνεδρίαση. Όντως, με τον νόμο του 2013 προβλέφθηκε ότι όλα τα σχετικά με τον ιατρικό τουρισμό ζητήματα, θα καλυφθούν με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργείων Τουρισμού και Υγείας, όμως αυτό άλλαξε. Ουσιαστικά, ορίστηκαν 6 διαφορετικά Υπουργεία σαν συναρμόδια, Οικονομικών, Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Υγείας και Τουρισμού.

Έτσι αναφέρθηκε και η κυρία Υπουργός στην προηγούμενη συνεδρίαση. Αυτή η προχειρότητα, η απουσία ευελιξίας μέσα από μια εντελώς σύνθετη γραφειοκρατική διαδικασία, κατέστησαν τον προηγούμενο νόμο κενό γράμμα. Αυτό είναι, λοιπόν, και όχι η πολιτική διάθεση της ηγεσίας του Υπουργείου να αγνοήσει το προηγούμενο νομικό πλαίσιο.

Επιτρέψτε μου, ως γιατρός, να σταθώ λίγο στον ιατρικό τουρισμό και σε πλευρές που δεν φωτίστηκαν μέχρι τώρα. Θεωρώ ότι, ο ιατρικός τουρισμός έχει τέσσερις πλευρές.

Πρώτος είναι ο τουρισμός θεραπείας. Πάω στο «τάδε» μέρος για να θεραπεύσω την πάθηση την οποία έχω. Θυμίζω, για να γίνει κατανοητό και απευθυνόμενος σε μη ιατρούς, πριν δύο, τρείς δεκαετίες, όταν στην Ελλάδα δεν ήταν τόσο αναπτυγμένη η καρδιοχειρουργική, ο κόσμος για χειρουργείο καρδιάς, κατά τεκμήριο, πήγαινε Αμερική ή Αγγλία. Τέτοιος ιατρικός τουρισμός θεραπείας δεν εξαρτάται, πρώτα απ’ όλα, από το νομοσχέδιο, από διατάγματα και από υποδομές. Εξαρτάται από τις κατακτήσεις της ελληνικής ιατρικής.

Ένα τέτοιο παράδειγμα έχουμε της οφθαλμολογίας και τα αποτελέσματα της Οφθαλμολογικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Ηρακλείου, όπου σε αυτή την κλινική, αποτέλεσμα της δραστηριότητας συγκεκριμένων γιατρών που βρέθηκαν εκεί, έρχονται επιστήμονες και νοσηλευτές από όλο τον κόσμο για να εκπαιδευτούν και άνθρωποι από όλο τον κόσμο για να θεραπεύσουν τις παθήσεις τους.

Δεύτερος ιατρικός τουρισμός, είναι ο τουρισμός αποκατάστασης. Ένα τροχαίο που συμβαίνει στην Σουηδία, στην Αγγλία, ένα βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο που συμβαίνει σε μια από τις χώρες της βόρειας Ευρώπης, γιατί να μην έρθει σε ένα ονομαστό κέντρο αποκατάστασης για αποκατάσταση στην Ελλάδα, με την φυσιοθεραπευτική και ψυχολογική υποστήριξη και με την ιατρική υποστήριξη για άλλα προβλήματα υγείας. Αντιλαμβάνεστε ότι, το να φτάσουμε να γίνουν κάποια κέντρα αποκατάστασης στην Ελλάδα, «πάω εκεί να αποκαταστήσω το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στην υγεία μου», είμαστε πολύ μακριά. Ωστόσο, τα μέτρα που παίρνει το Υπουργείο είναι σε αυτή την κατεύθυνση.

Πραγματικά, άκουσα με πολλή προσοχή, σεβασμό και εκτίμηση τον κ. Κατσώτη, τόσο προσωπικά, όσο και το κόμμα που εκπροσωπεί και δεν μπορώ να καταλάβω, το να έχουμε μερικά τέτοια κέντρα αποκατάστασης που θα συγκεντρώσουν κόσμο για αυτό το λόγο, γιατί οδηγεί στην ιδιωτικοποίηση ή εμπορευματοποίηση της υγείας;

Τρίτος ιατρικός τουρισμός είναι η υποστήριξη των χρονίων πασχόντων, δηλαδή, έχουμε αυτές τις ξενοδοχειακές μονάδες που έχουμε, όμως, δεν μπορούν να κάνουν διακοπές, για παράδειγμα, οι αιμοκαθερόμενοι. Τον έχουμε, λοιπόν, ένα κέντρο αιμοκάθαρσης, το οποίο να υποστηρίζει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη αιμοκάθαρσης, όπως και για πολλές άλλες παθήσεις και γενικά για τους χρόνια πάσχοντες, δεν θα διευκολύνει; Σε περιπτώσεις που έχουμε μειωμένη τουριστική κίνηση, ένα τέτοιο κέντρο δεν θα μπορούσε να ανακουφίσει και τα δημόσια νοσοκομεία και τους Έλληνες που έχουν ανάγκη αιμοκάθαρσης;

Τελευταίο, σε σχέση με τον τουρισμό και την υγεία, είναι η αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών. Όταν ήμουν Διοικητής της Υγειονομικής Περιφέρειας, δηλαδή, δύο-τρεις μήνες το 2015, πριν κάνει ο τουρισμός όλο αυτό το άλμα, το οποίο έκανε τα τελευταία τρία χρόνια, με στοιχεία του 2014 το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είχε 1.000 περιστατικά το μήνα τους καλοκαιρινούς μήνες.

Έρχονται άνθρωποι οι οποίοι είναι όλοι ασφαλισμένοι.  Τα 1000 περιστατικά ή τα περιστατικά πολύ μικρής διάρκειας για παράδειγμα  για διακοπές έρχονταν οι άνθρωποι, άλλος έπεφτε σε αναταράξεις και ένιωσε λίγο άσχημα πριν προσγειωθεί το αεροπλάνο όπως και άλλα διάφορα περιστατικά . Μπορούμε να δούμε την χρηματοδότηση. Δεν ξέρω πόσοι από εσάς έχετε την εμπειρία να αναζητήσετε σε μια  χώρα του εξωτερικού ένα depon για  πονοκέφαλο. Δεν γίνεται λοιπόν να έχεις 1000 επισκέπτες το μήνα και να μην αξιοποιείς αυτό το πράγμα. Οικονομικά μόνο αυτή η δραστηριότητα προφανώς και θα μπορούσε να ενισχύσει όλες τις ανάγκες της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας της περιοχής σε ανθρώπινο δυναμικό και να τις χρηματοδοτήσει από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Αλλά προφανώς το ιατρείο του αεροδρομίου είναι πύλη εισόδου της χώρας. Υπάρχει ξεχωριστό άρθρο που δεν φωτίστηκε επίσης από τη συζήτηση με τους φορείς για το αεροδρόμιο. Το ιατρείο, η μονάδα υγείας πύλης εισόδου της χώρας πρέπει κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να έχει αντίστοιχη ποιότητα. Να έχει δηλαδή ιατρείο, να έχει φαρμακείο, να έχει χώρο βραχείας νοσηλείας και αναρρωτήριο, να έχει χώρο παραμονής του προσωπικού, να έχει χώρο ανάπαυσης του προσωπικού, να έχει χώρο για το ΕΚΑΒ, το οποίο ΕΚΑΒ παρεπιπτόντως σε σχέση με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, πληροφοριακά σας το αναφέρω κύριοι συνάδελφοι, είναι σε ένα κοντέινερ, 200 μέτρα δίπλα από το χώρο του αεροδρομίου και τον χώρο του ιατρείου του αεροδρομίου. Αυτά πρέπει να γίνουν όλα εκεί.

Ερώτημα. Τι γίνεται με τις άλλες  πύλες εισόδου, της χώρας και τι δομές υγείας έχουμε; Ερώτηση  προς τον κ. Κατσώτη. Το να φτιάξεις μια τέτοια μονάδα υγείας η οποία σε περιόδους μη κίνησης του αεροδρομίου μπορεί να εξυπηρετεί ούτως ή άλλως και τον εγχώριο πληθυσμό δεν αντιλαμβάνομαι γιατί οδηγεί στην εμπορευματοποίηση της υγείας. Νομίζω ότι αποκαθίσταται το νομικό πλαίσιο για τη συγκεκριμένη μορφή τουρισμού με όλες τις προβλέψεις που έχει ότι θα έχουμε γύρω στους 100.000 ασθενείς, ταξιδιώτες με έσοδα πάνω από 400 εκατ. ευρώ.

Για το άρθρο 24, για τους τουριστικούς συνοδούς. Νομίζω ότι και η παρέμβασή τους προηγουμένως έδειξε ότι είναι ικανοποιημένοι από τη ρύθμιση του Υπουργείου. Θα πρέπει σε σχέση με όλα τα θέματα το είπα και στην αρχή δεν αναπτύχθηκε όλος ο διάλογος και όλος ο προβληματισμός που συζητήθηκε την περίοδο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου. Ωστόσο όμως νομίζω κυρία Υπουργέ πρέπει να κρατήσουμε έναν προβληματισμό από τους από τους ανθρώπους του χώρου που μας λένε ότι η αστυνομία και το λιμενικό όταν καλούνται και διαπιστώνουν παράβαση της  νομοθεσίας περί ξεναγών, αγνοούν τι ακριβώς πρέπει να πράξουν στην προκειμένη περίπτωση. Δεν γνωρίζουν εάν τα πρόστιμα και τις εν τέλει κυρώσεις τις επιβάλουν οι ίδιες αρχές αυτές που ελέγχουν ή αν απλώς θα πρέπει να περιοριστούν σε βεβαίωση των παραβάσεων. Αν πρέπει να παραπέμψουν παραπέρα το θέμα για την επιβολή των κυρώσεων στις περιφερειακές υπηρεσίες τουρισμού ή στο ίδιο το Υπουργείου Τουρισμού. Οι άνθρωποι του χώρου επίσης λένε ότι δεν επιβάλλονται  πρόστιμα και πραγματικά από όλη αυτή τη συζήτηση σαν ερώτημα πρέπει να το δούμε ποιος είναι σήμερα με τον νόμο  αρμόδιος σύμφωνα με τις κυρώσεις και όλα τα σχετικά θέματα. Νομίζω ότι θα πρέπει να διαφυλαχθεί και να ενισχυθεί το επάγγελμα του ξεναγού για τον πολιτισμό και τον τουρισμό έχει σημασία για το νομοσχέδιο και τις αρχές που έχουμε σχετικά με τους ξεναγούς.

Κρατάω από την παρατήρηση της Ομοσπονδίας των Τουριστικών Γραφείων το θέμα της συγχώνευσης του φύλλο πορείας και του ημερήσιου δελτίου δρομολογίων του κινούμενου οχήματος. Θα διευκολύνει και τον έλεγχο και απλοποιεί τη διαδικασία για να μπορέσουν να κινηθούν.

Ένα ερώτημα που τέθηκε από κάποιους φορείς, αν θα υπάρχουν προϋποθέσεις και τεχνικές προδιαγραφές για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που θα μπορούν να χρησιμοποιούν με το voucher τα τουριστικά γραφεία.

Όσον αφορά το άρθρο 47, για τις άδειες ξενάγησης, νομίζω ότι πρέπει να πάρουμε υπόψη μας τις απόψεις που εξέφρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία των Ξεναγών. Όντως, ο ένας χρόνος είναι μεγάλος και πρέπει να δίνεται άδεια για συγκεκριμένο έργο, δηλαδή, για συγκεκριμένο σκοπό, για συγκεκριμένη περιοχή, για συγκεκριμένη περίσταση και πολύ μικρό χρόνο, το χρόνο της συγκεκριμένης εκδρομής που καλείται να εξυπηρετήσει.

Στο τεράστιο θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης, θεωρώ θετικές τις διατάξεις που υπάρχουν στο νομοσχέδιο και λύνουν ζητήματα, ωστόσο, έχει ανοίξει πολύ σοβαρά όλο αυτό το θέμα και νομίζω ότι πρέπει να μας απασχολήσει από τις σχολές του κατώτερου επιπέδου των υπαλλήλων των τουριστικών επαγγελμάτων, μέχρι και σχολές πανεπιστημιακού επιπέδου, από τις οποίες, να αποφοιτούν διευθυντικά στελέχη των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Πιστεύω ότι θα είναι ευπρόσδεκτη, οποιαδήποτε άποψη ακουστεί. Νομίζω ότι αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι συναρμοδιότητα με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά αξίζει που ανοίγει η Επιτροπή μας τη συζήτηση και στην οποία, πέρα από τα μέτρα που καταλήγουμε και υπάρχουν και στο νομοσχέδιο, μπορούμε να δούμε και όλα τα άλλα τεράστια ζητήματα της τουριστικής εκπαίδευσης, που όπως είπε και η κυρία Υπουργός, έρχεται άμεσα για διαβούλευση το συνολικό θέμα.

Όσον αφορά το άρθρο 43, θεωρώ θετική την ίδρυση γραφείου για την υποστήριξη του Αερολιμένα του Ηρακλείου, που είναι ο δεύτερος σε κίνηση. Μήπως θα πρέπει να δούμε την επέκταση αυτού του μέτρου και για κάποια άλλα αεροδρόμια – πύλες εισόδου της χώρας;

Στο άρθρο 50, θεωρώ εξαιρετικά θετικό ότι στο πρόγραμμα των ΑΣΤΕ και της Κρήτης, στον Άγιο Νικόλαο και της Ρόδου, περιλαμβάνονται τα θέματα σχετικά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για την προσβασιμότητα των αντίστοιχων ατόμων στις τουριστικές υπηρεσίες. Μια πρόταση που υπάρχει σχετικά με αυτές τις σχολές, είναι το θέμα να εντάξουμε στα προγράμματα σπουδών των σχολών αυτών και την εκμάθηση ξένων γλωσσών.

Στο άρθρο 68, θεωρώ ότι είναι από τις μικρές ρυθμίσεις που λύνουν μεγάλα προβλήματα και τη θετική διάταξη του νομοσχεδίου που αντιμετωπίζει το θέμα της στάθμευσης των ξενοδοχείων του αστικού ιστού της πατρίδας μας.

Θετικές θεωρώ και τις διατάξεις για τα τουριστικά καταλύματα.

Όπως μας ανέφερε η κυρία Υπουργός, το 2018 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία του ελληνικού τουρισμού με περίπου 2 δισ. ευρώ και νομίζω ότι ουσιαστικά το όλο θέμα αναδεικνύει τι τουρισμό θέλουμε. Νομίζω ότι είναι αποδεδειγμένο με έργα από αυτή την κυβέρνηση ότι στη στρατηγική μας να σταθεί στα πόδια της, η οικονομία, η κοινωνία και η χώρα, ο στόχος μας είναι να έχουμε έναν βιώσιμο και υψηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμό. Επίσης, ότι σε αυτό το τουριστικό προϊόν πρέπει να μην ξεχνάμε ποτέ ότι ο πολιτισμός μας και η ιστορία μας είναι που του εξασφαλίζει τη μοναδικότητα, ο σεβασμός στο περιβάλλον και η προστασία του είναι που εξασφαλίζει την αειφόρο ανάπτυξη του και την αειφόρο εξέλιξη του.

            Νομίζω, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ότι ουσιαστικά η συνεχής προσπάθεια της κυβέρνησης, αλλά και συνθήκες που είχαμε στην ευρύτερη περιοχή είναι που βοήθησαν σε αυτά τα άλματα, τα οποία έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο τουρισμό.

Νομίζω ότι η συζήτηση του παρόντος νομοσχεδίου είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία και, κατά τη γνώμη, επιλύει πολλά, χρονίζοντα, άλυτα σοβαρά προβλήματα τουρισμού, έτσι ώστε η παραπέρα ανάπτυξή του να μην είναι αποτέλεσμα μόνο ευκαιριακών συμπτώσεων, αλλά πραγματικά να είμαστε μπροστά, να παραμείνουμε μπροστά από όλους τους γείτονες ανταγωνιστές μας στον τουρισμό, ανεξάρτητα από τις συνθήκες, οι οποίες σήμερα μας ευνοούν, αλλά αύριο πιθανά να μην είναι τόσο ευνοϊκές. Σας ευχαριστώ.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Τώρα θα προχωρήσουμε στην ψηφοφορία, γιατί είναι όλοι οι εκπρόσωποι των κομμάτων εδώ.

Τον λόγο έχει ο κ. Ηγουμενίδης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Κυρία Πρόεδρε, ψηφίζουμε «υπέρ».

 

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο
Για να λαμβάνεις ενημερωτικό υλικό και γνωρίζεις για τις δράσεις μας.
Γράψε απλά το email σου!
Εγγραφείτε