Νίκος Ηγουμενίδης: Στρατηγική για ένα βιώσιμο και υψηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμό (29.11.2018)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εισήγηση επί της αρχής στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Τουρισμού

 για το θεματικό τουρισμό

 

Εκτενή αναφορά στο ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης για τη χώρα και στην Εθνική Στρατηγική για ένα βιώσιμο και υψηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμό, έκανε ο εισηγητής και βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης κατά την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου του Υπουργείου Τουρισμού που αφορά στον θεματικό τουρισμό και που συζητείται από χθες (28.11.2018) στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης στην επί της αρχής συζήτηση τόνισε ότι η στρατηγική αυτή της Κυβέρνησης είναι ήδη σε εξέλιξη και αρκετά από τα αποτελέσματα της ήδη αποτυπώνονται στους βασικούς δείκτες του ελληνικού τουρισμού:

«Χωρίς να μιλήσω για το 2018, κατά τη διάρκεια του 2017, η Ελλάδα κατέγραψε 30 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, μια αύξηση 9% στην τουριστική κίνηση, συνοδευόμενη από μια αύξηση 10,5% των τουριστικών εσόδων», σημείωσε με έμφαση ο Νίκος Ηγουμενίδης

Ανέφερε, επίσης, ότι «πίσω, όμως, από τους αριθμούς, στην Αριστερά, έχουμε πλήρη συναίσθηση ότι κρύβονται άνθρωποι, κρύβεται ο κόσμος της εργασίας που δίνει ένα μεγάλο μέρος της δύναμής του στον τουρισμό».

«Έχει συμβολική, για εμάς, και πραγματική σημασία ότι συζητάμε το νομοσχέδιο ένα μήνα πριν την επικείμενη αύξηση του κατώτατου μισθού, πριν την επικείμενη κατάργηση του υποκατώτατου μισθού, συζητάμε το νομοσχέδιο σε μια περίοδο επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και εφαρμογής της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της αρχής της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Πρόκειται για ρυθμίσεις και αρχές που συνδέονται ευθέως με τον κόσμο της εργασίας στον τουρισμό», είπε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το πρώτο και βασικό τμήμα του νομοσχεδίου για τον θεματικό τουρισμό και τις ειδικές μορφές τουρισμού σημείωσε ότι οι προτεινόμενες διατάξεις βασίζονται στην αρχή της ασφάλειας στον τουρισμό, στην αρχή της ποιότητας και του υψηλού επιπέδου υποδομών και υπηρεσιών, ενώ καθορίζονται και οι βασικές έννοιες του θεματικού τουρισμού.

«Σε αυτή την προσπάθεια είναι εξαιρετικά σημαντικό να τονίσουμε ότι πολλά ξενοδοχεία κρατήθηκαν πέρυσι ανοιχτά μέχρι τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο, όπως και το ότι φέτος, σε αυτήν τη χρονική συγκυρία που δίνουμε έναν αγώνα για να βγούμε από την κρίση με την κοινωνία όρθια, πολλά ξενοδοχεία θα ανοίξουν πολύ νωρίτερα για την θερινή περίοδο», υπογράμμισε ο Νίκος Ηγουμενίδης.

Στην συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ο Νίκος Ηγουμενίδης αναφέρθηκε επιγραμματικά και σε επιμέρους διατάξεις του νομοσχεδίου που ρυθμίζουν ζητήματα του τουρισμού, σημειώνοντας ότι «χρειάζεται αφενός το όφελος να διαχυθεί στην κοινωνία, αφετέρου να δοθούν κίνητρα σε όσους επενδύουν ή εργάζονται στο χώρο του τουρισμού. Είναι κατά την γνώμη μου εθνικό καθήκον η εξάντληση όλων των μέσων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου».

«Στόχος μας δεν είναι η συγκυριακή αύξηση του τουρισμού αλλά η διατήρηση της δυναμικής ώστε όταν επιτέλους αποκατασταθεί η ηρεμία στην ευρύτερη περιοχή και θα αποκατασταθεί η Ελλάδα να παραμείνει όπως είναι ήδη σήμερα ένα βήμα μπροστά από τους γείτονές μας», όπως σημείωσε ο ίδιος.

Κατά την έναρξη της συζήτησης, ο Νίκος Ηγουμενίδης πρότεινε να κληθούν κατά την ακρόαση φορέων οι ακόλουθοι φορείς: η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ), ο Σύλλογος Εργαζομένων του ΕΟΤ, η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων  Γραφείων και  Ταξιδιών Τουρισμού (FedHATTA), η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), η Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας (ΣΕΤΚΕ), ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ενώσεων  Αγροτουρισμού Ελλάδος, το Πανελλήνιο Δίκτυο Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων (ΠΟΛ.ΑΓΡΟΚ.), ο Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου, το Δίκτυο  Οινοποιών  Κρήτης, ο ΑερολιμενάρχηςΗρακλείου λόγω της σχετικής διάταξης του νομοσχεδίου, η Εκκλησία της Ελλάδας και η Εκκλησία της Κρήτης για τον θρησκευτικό τουρισμό, ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος του Ηρακλείου, ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου, ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος του Ηρακλείου, εκπρόσωποι των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επιχειρήσεων, το Πανελλήνιο Σωματείο Τουριστικών  Συνοδών, καθώς και το Δίκτυο Γεωπάρκων.

 

 

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΖ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Δ΄

ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ    

 

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο

(Άρθρο 40 παρ. 1 Κ.τ.Β.)

 

Στην Αθήνα σήμερα, 28 Νοεμβρίου 2018, ημέρα Τετάρτη και ώρα 15.20΄, στην Αίθουσα «Δημητρίου Γεωργ. Παπασπύρου» (150) του Μεγάρου της Βουλής συνήλθε σε συνεδρίαση η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, υπό την προεδρία της Προέδρου αυτής, Χαράς Καφαντάρη, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Τουρισμού «Θεματικός Τουρισμός – ειδικές μορφές τουρισμού – ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου στον τομέα του τουρισμού και της τουριστικής εκπαίδευσης – στήριξη τουριστικής επιχειρηματικότητας και άλλες διατάξεις».

Στη συνεδρίαση παρέστησαν η Υπουργός Τουρισμού, κυρία Έλενα Κουντουρά, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

Να  ακούσουμε  τις προτάσεις για τους φορείς.

Το λόγο έχει  κ. Ηγουμενίδης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ(Εισηγητής  του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Οι προτάσεις μας είναι:

Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξεναγών.

Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Επισιτισμού και Υπαλλήλων Τουριστικών Επαγγελμάτων (ΠΟΕΕΥΤΕ).

Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΞΕΕ).

Σύλλογος Εργαζομένων του ΕΟΤ.

Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων  Γραφείων και  Ταξιδιών Τουρισμού (FedHATTA).

Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ).

Συνομοσπονδία Επιχειρηματιών Τουριστικών Καταλυμάτων Ελλάδας (ΣΕΤΚΕ).

Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ).

Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ενώσεων  Αγροτουρισμού Ελλάδος.

Πανελλήνιο Δίκτυο Πολυλειτουργικών Αγροκτημάτων (ΠΟΛ.ΑΓΡΟΚ.).

Σύνδεσμος Ελληνικού Οίνου.

Δίκτυο  Οινοποιών  Κρήτης.

Αερολιμενάρχης Ηρακλείου.

Η Εκκλησία της Ελλάδας και η Εκκλησία της Κρήτης,  για τον θρησκευτικό τουρισμό.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος του Ηρακλείου.

Ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και ο Ιατρικός Σύλλογος του Ηρακλείου, καλούνται λόγω του ιατρικού τουρισμού, στον οποίο έχουν κάνει δραστηριότητα. Ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. Ηρακλείου, καλείται, σε σχέση με την τουριστική εκπαίδευση.

Οι Εκπρόσωποι των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Το Πανελλήνιο Σωματείο Τουριστικών  Συνοδών.

Το Δίκτυο Γεωπάρκων.

Τα έχω καταθέσει και γραπτώς.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Ηγουμενίδη, όταν λέτε Δίκτυο Γεωπάρκων, ποιους εννοείτε;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής  του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Εννοώ το Πανελλήνιο Δίκτυο Γεωπάρκων.

……………………………………………………………………………………………………………………

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, πριν από λίγους μήνες παρουσιάστηκε από την κυβέρνηση το ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης για τη χώρα, όπου ξεχωριστή θέση κατέχει, για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις, η στρατηγική για έναν βιώσιμο και υψηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμό. Η στρατηγική αυτή είναι ήδη σε εξέλιξη και αρκετά από τα αποτελέσματά της αποτυπώνονται ήδη στους βασικούς δείκτες του ελληνικού τουρισμού.

Χωρίς να μιλήσω για το 2018, στη διάρκεια του 2017  η Ελλάδα κατέγραψε 30 εκατ. διεθνείς αυξήσεις, μια αύξηση 9% στην τουριστική κίνηση, συνοδευόμενη από μια αύξηση 10,5% στα τουριστικά έσοδα. Επιπλέον, ο τουριστικός τομέας απορρόφησε επενδύσεις 3 δις € μέσα στο 2017, ενώ, ταυτόχρονα, περισσότερα από 350 σχέδια επενδύσεων σε ξενοδοχεία 4 και άνω αστέρων υποβλήθηκαν για αδειοδότηση μέσα σε τρία χρόνια. Συνολικά, η άμεση και έμμεση συνεισφορά του τουρισμού στο ελληνικό Α.Ε.Π. για το 2017 έφτασε τα 35 δις €, 19,7% του Α.Ε.Π., ενώ η τουριστική βιομηχανία αντιστοιχεί στο 24,8 της συνολικής απασχόλησης.

Πίσω, όμως, από τους αριθμούς στην Αριστερά έχουμε πλήρη συναίσθηση ότι κρύβονται άνθρωποι, κρύβεται ο κόσμος της εργασίας που δίνει ένα μεγάλο μέρος της δύναμής του στον τουρισμό. Έχει συμβολική, για εμάς, και πραγματική σημασία ότι συζητάμε το νομοσχέδιο ένα μήνα πριν την επικείμενη αύξηση του κατώτατου μισθού, πριν την επικείμενη κατάργηση του υποκατώτατου μισθού, συζητάμε το νομοσχέδιο σε μια περίοδο επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και εφαρμογής της αρχής της ευνοϊκότερης ρύθμισης και της αρχής της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Πρόκειται για ρυθμίσεις και αρχές που συνδέονται ευθέως με τον κόσμο της εργασίας στον τουρισμό.

Η επέκταση της κλαδικής σύμβασης εργασίας των ξενοδοχοϋπαλλήλων, δηλαδή η μεγαλύτερη εν ισχύ κλαδική σύμβαση στη χώρα, αφορά περίπου 114.000 εργαζόμενους και είναι μια σημαντική παρακαταθήκη.

Στον σχεδιασμό μας είναι ο βιώσιμος και υψηλής προστιθέμενης αξίας τουρισμός που θα απαντά στις ανάγκες των εργαζομένων, στις ανάγκες των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών.

Διαρκής μέριμνά μας είναι η προστασία των τουριστικών πόρων, η ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και η ιδιαίτερη περιβαλλοντική ταυτότητα της χώρας μας.

Στους στρατηγικούς στόχους της Κυβέρνησης, με όλα τα παραπάνω αποτελέσματα, ενδεικτικά μπορούμε να συμπεριλάβουμε την προώθηση της Ελλάδας σαν διεθνή ελκυστικό αλλά και ασφαλή προορισμό όλο το χρόνο, την αύξηση των εισφορών του τουριστικού τομέα στο Α.Ε.Π., την αύξηση εισφορών ανά επισκέπτη, την αναβάθμιση των τουριστικών προϊόντων, υπηρεσιών και υποδομών, την προώθηση ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων των νέων ελληνικών προορισμών, την εισαγωγή σε νέες ξένες αγορές, την προσέλκυση επενδύσεων υψηλής προστιθέμενης αξίας στον τουρισμό και την πλευρά που και σήμερα συζητάμε, την ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού.

Με το παρόν νομοσχέδιο, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αφενός, μεν, επιδιώκεται η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τον τουρισμό, αφετέρου υλοποιούνται στρατηγικές κατευθύνσεις της εθνικής και περιφερειακής τουριστικής πολιτικής.

Πρώτο και βασικό τμήμα του νομοσχεδίου είναι η διαμόρφωση του συνολικού πλαισίου για τον θεματικό τουρισμό και τις ειδικές μορφές τουρισμού. Οι προτεινόμενες διατάξεις βασίζονται στην αρχή της ασφάλειας στον τουρισμό, στην αρχή της ποιότητας και του υψηλού επιπέδου υποδομών και υπηρεσιών, ενώ καθορίζονται και οι βασικές έννοιες του θεματικού τουρισμού.

Με αφορμή αυτό, εδώ και πολύ καιρό αλλά και με το νομοσχέδιο μπαίνει σοβαρά στο τραπέζι της συζήτησης αλλά και πρακτικά, το θέμα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, το αίτημα «δώδεκα μήνες τουρισμός» ή πιο απλά «τουρισμός όλο το χρόνο».

Σε αυτή την προσπάθεια είναι εξαιρετικά σημαντικό να τονίσουμε ότι πολλά ξενοδοχεία κρατήθηκαν πέρυσι ανοιχτά μέχρι τον Νοέμβριο – Δεκέμβριο, όπως και το ότι φέτος, σε αυτήν τη χρονική συγκυρία που δίνουμε έναν αγώνα για να βγούμε από την κρίση με την κοινωνία όρθια, πολλά ξενοδοχεία θα ανοίξουν πολύ νωρίτερα για την θερινή περίοδο.

Για τον θεματικό τουρισμό θα ήθελα να αναφέρω, επίσης, ότι πριν από ένα χρόνο βρέθηκε στη χώρα μας ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, κ. Taleb Rifai, που συναντήθηκε, τόσο με τον Πρωθυπουργό όσο και με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας και μίλησε ως κεντρικός ομιλητής σε ημερίδα που διοργάνωσε το Υπουργείο Τουρισμού, με αντικείμενο της άμβλυνση της εποχικότητας και την προώθηση τουρισμού 365 μέρες το χρόνο.

Όπως ο ίδιος ο κ. Rifai σημείωσε: «ο τουρισμός δεν γίνεται απλά και μόνο για να προωθεί τον ίδιο τον τουρισμό αλλά θα πρέπει να έχει ένα πολύ θετικό αντίκτυπο για τον λαό και την κοινωνία».

Αυτή η κοινωνική αποτελεσματικότητα είναι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, για μας πρωταρχικός στόχος και η άμβλυνση της εποχικότητας αυτόν ακριβώς το στόχο υπηρετεί. Επομένως, όλες οι σχετικές διατάξεις θα πρέπει να ειδωθούν, το λέω για τη συζήτηση που θα ακολουθήσει, υπό το πρίσμα του να τις δούμε ως κομμάτι μιας πολιτικής στρατηγικής.

Στο υπόλοιπο τμήμα του νομοσχεδίου, από το 2ο έως το 10ο μέρος του, αναφέρονται μια σειρά από παρεμβάσεις και ρυθμίσεις που έχουν στόχο να αξιοποιήσουν τα συγκριτικά τουριστικά πλεονεκτήματα σε κάθε περιφέρεια και προορισμό και τη βελτίωση των διοικητικών υπηρεσιών του τουρισμού.

Κυρίες και  κύριοι συνάδελφοι, ο σχεδιασμός μας για 365 μέρες το χρόνο τουρισμό, σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και τη σχετική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, είτε ανέδειξαν προβλήματα που δεν υπήρχαν είτε ανέδειξαν προβλήματα που τώρα οξύνθηκαν είτε ανέδειξαν προβλήματα που απαιτούν επείγουσα λύση.

Για να μη συζητάμε θεωρητικά, να σας πω ένα πολύ απλό παράδειγμα. Είναι προφανές ότι η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στην πατρίδα μας επηρεάζει θετικά όλους τους δείκτες που θέλουμε να μελετήσουμε ή να δούμε. Αυτή η αύξηση του αριθμού των ταξιδιωτών, ένα κατ’ αρχήν θετικό στοιχείο, σε ένα αεροδρόμιο χωρίς τις απαραίτητες υποδομές για να υποδεχθεί αυτή την αύξηση μπορεί να λειτουργήσει υποβαθμίζοντας ή και γιατί όχι, δυσφημώντας το παρεχόμενο τουριστικό προϊόν.

Έτσι, λοιπόν, αναφέρομαι τώρα στο δεύτερο κομμάτι του νομοσχεδίου, προκύπτουν διάφορα ερωτήματα. Πρώτον, σε ποιο στάδιο βρίσκεται η επεξεργασία του τουριστικού χωροταξικού σχεδίου;

Προφανώς και δεν είναι θέμα μόνο του Υπουργείου Τουρισμού ή δεν είναι θέμα μόνο του νομοσχεδίου που συζητάμε. Όμως, πρόκειται για ένα σοβαρό ερώτημα που η απάντηση του, ουσιαστικά, μας θέτει και το πλαίσιο στο οποίο θα στηριχθεί η τουριστική ανάπτυξη στην πατρίδα μας.

Δεύτερον, σχετικά με την λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων. Πώς θα προστατευθούν οι λειτουργούσες νόμιμα και πώς θα προστατευθούν από παρανομίες οι οποίες προωθούν τον αθέμιτο ανταγωνισμό, προωθούν μια παράνομη δραστηριότητα και μέσω αυτής φοροδιαφυγή, φοροαποφυγή και συνθήκες γαλέρας για τους εργαζόμενους τον τουρισμό και, σε τελική ανάλυση, από παρανομίες που υποβαθμίζουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν;

Λειτουργία τουριστικών γραφείων. Τι γίνεται με τους αρχηγούς των εκδρομών;

Τι γίνεται με τη λειτουργία των τουριστικών γραφείων και τη σχέση τους με γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, με τη μεταφορά των επισκεπτών χωρίς κόμιστρο, σε κάποια πακέτα εκδρομών;

Τι γίνεται με τα τουριστικά γραφεία τρίτων χωρών;

Ξεναγοί. Φτάνει απλά η επαναλειτουργία των σχολών που είχαν καταργηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση;

Προστατεύεται το επάγγελμα των ξεναγών και τι μέτρα πρέπει να πάρουμε σε αυτή την κατεύθυνση;

Τι παρατηρήσεις έχουμε να κάνουμε στο υπάρχον σχέδιο νόμου;

Τουριστικά λιμάνια. Πώς θα αρθούν γραφειοκρατικά εμπόδια στη χωροθέτησή τους;

Πώς θα προστατευθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν από ασυδοσία στην ανάπτυξη των λιμανιών;

Οργανόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού και υπηρεσιών του ΕΟΤ και των περιφερειακών υπηρεσιών τουρισμού. Προφανής η ανάγκη εκσυγχρονισμού όλων αυτών των υπηρεσιών, ακριβώς για να ανταποκριθούν στη σημερινή πραγματικότητα που έχει αυξημένες απαιτήσεις.

Εκσυγχρονισμός αρμοδιοτήτων, εκσυγχρονισμός υπηρεσιών, νέες δομές και νέο προσωπικό. Στην κατεύθυνση της ορθολογικής αξιοποίησης και αναβάθμισης του ανθρώπινου δυναμικού, πρέπει να ενισχύονται παράλληλα οι αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας. Σε αυτή την κατεύθυνση αναφέρονται πολλά άρθρα και πολλά θα μπορούσε να πει κανείς στο υπάρχον σχέδιο νόμου.

Αεροδρόμιο Ηρακλείου, το δεύτερο σε κίνηση αεροδρόμιο της χώρας. Θεωρώ ότι είναι θετικό μέτρο η θεσμοθέτηση, όπως αναφέρεται στο άρθρο 43, του γραφείου υποστήριξης τουρισμού σαν οργανική μονάδα του Υπουργείου Τουρισμού, υπαγόμενη στην καθ’ ύλην Περιφερειακή Υπηρεσία Τουρισμού Κρήτης.

Τι θέματα έρχεται να επιλύσει και τι ζητήματα πρέπει να δει σαν πρώτη της προτεραιότητα;

Υπάρχουν άλλα αεροδρόμια της χώρας όπου θα πρέπει να δούμε την εφαρμογή παρόμοιων μέτρων;

Τουριστική εκπαίδευση. Το μέγα θέμα της τουριστικής εκπαίδευσης από την ρύθμιση των ΕΠΑΣ, την κατάργησή τους και τη μεταφορά αρμοδιοτήτων τους στα ΙΕΚ, τις ανώτερες σχολές τουριστικών επαγγελμάτων μέχρι και τη λειτουργία της σχολής ανώτατων στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων΄

Προφανώς, αυτό δεν είναι αρμοδιότητα μόνο του Υπουργείου Τουρισμού και προφανώς δεν μπορεί να λυθεί ολόπλευρα στο υπάρχον σχέδιο νόμου. Όμως, κατά τη γνώμη μου, είναι θετικό ότι ανοίγει αυτή η συζήτηση και πρέπει, με αφορμή το σχέδιο νόμου, η συζήτηση να εμπλουτιστεί.

Διοικητικές  κυρώσεις στις τουριστικές επιχειρήσεις της χώρας. Ποιος τις ελέγχει, ποιος επιβάλλει και ποιος εφαρμόζει αυτές τις κυρώσεις;

Μεγάλο θέμα.

Και για να κλείνω κάπως με το ειδικό μέρος του σχεδίου νόμου υπάρχουν πολλά κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επιτρέψτε μου την έκφραση μικρά ζητήματα που όμως υψώνουν επιτρέψτε μου πάλι την έκφραση «μεγάλα εμπόδια στις σύγχρονες προκλήσεις και ανάγκες». Ένα παράδειγμα που αναφέρεται και στο σχέδιο νόμου, τα ξενοδοχεία εντός αστικού ιστού και το πρόβλημα της έλλειψης χώρων στάθμευσης πλησίον των εγκαταστάσεων τους που να εξασφαλίζουν έτσι την ασφαλή κάλυψη των αναγκών των πελατών τους. Όλα τα ερωτήματα που τέθηκαν παραπάνω είναι μέσα στα ζητήματα που συζητήθηκαν στην διαβούλευση είναι ερωτήματα που ολοκληρωμένα ή απλές πλευρές τους στο βαθμό που είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Τουρισμού τίθενται και γίνεται μία προσπάθεια απάντησης από το σχέδιο νόμου για το θεματικό τουρισμό. Νομίζω ότι από αυτά τα ερωτήματα μπορεί κανείς να καταλάβει και γιατί έκανα αυτές τις προτάσεις που έκανα για τους φορείς που πρέπει να καλέσουμε. Είναι προφανές  ότι αν και όλοι να μην έρθουν νομίζω ότι από όλους τους φορείς ένα γραπτό υπόμνημα θα βοηθήσει τις εργασίες της Επιτροπής και τις εργασίες του Κοινοβουλίου για την ψήφιση του σχεδίου. Θα ήθελα να μου επιτρέψτε τις απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα πληρέστερα μετά την ακρόαση των φορέων.

Κλείνοντας συμπερασματικά κυρία Πρόεδρε σε ένα τέτοιο περιβάλλον η πρόταση είναι σαφής, χρειάζεται αφενός το όφελος να διαχυθεί στην κοινωνία αφετέρου να δοθούν κίνητρα σε όσους επενδύουν ή εργάζονται στο χώρο του τουρισμού. Είναι κατά την γνώμη μου εθνικό καθήκον η εξάντληση όλων των μέσων επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου είναι αναγκαία η θεσμοθέτηση όλων των δυνατών μέτρων ενισχύοντας την παραπάνω κεντρική εθνική τουριστική πολιτική. Στόχος μας δεν είναι η συγκυριακή αύξηση του τουρισμού αλλά η διατήρηση της δυναμικής ώστε όταν επιτέλους αποκατασταθεί η ηρεμία στην ευρύτερη περιοχή και θα αποκατασταθεί η Ελλάδα να παραμείνει όπως είναι ήδη σήμερα ένα βήμα μπροστά από τους γείτονές μας. Ευχαριστώ.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Συνάδελφοι και συναδέλφισσες σας διαβάζω τη λίστα για τους φορείς, ΣΕΤΕ, ΠΟΞΕΝ, Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής και Αργοσαρωνικού, Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας, FEDHATTA, Ένωση Μαρίνων Ελλάδας,HAPCO, Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας, ΣΕΤΚΕ, Σύνδεσμος Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας, Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία, Πανελλήνια Ένωση Ιδιοκτητών Επιχειρηματιών Κάμπινγκ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ενώσεων Αγροτουρισμού και Πολυλειτουργικά Αγροκτήματα, Οινικός Τουρισμός, Εκκλησία της Ελλάδας, Πανελλήνιο Δίκτυο Γεωπάρκων, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Υπαίθριων Δραστηριοτήτων, Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας.

ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ (Υπουργός Τουρισμού): Υπάρχουν δύο Ενώσεις Εφοπλιστών Κρουαζιέρας αν θα καλεστεί η μία δεν μπορεί να λείψει η άλλη, στην μία είναι ο κ. Κόντες Θεόδωρος , και στην  άλλη είναι ο Γεώργιος Κουντεράς. Δηλαδή εδώ πρέπει να αποφασίσετε ή κανένας ή και οι δύο.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Θα καλεστούν και οι δύο.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Κυρία Πρόεδρε το Πανελλήνιο Σωματείο Τουριστικών Συνοδών.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Εντάξει θα το προσθέσουμε.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ): Επίσης είπα ότι  εκτός από την Εκκλησία της Ελλάδας επειδή γίνεται και μία συζήτηση και με την Εκκλησία της Κρήτης έχω συμμετάσχει προσωπικά σε συζητήσεις πιλοτικού προγράμματος για θρησκευτικό τουρισμό.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΟΝΣΟΛΑΣ (Εισηγητής της ΝΔ): Εάν μπει της Κρήτης προτείνω και της Δωδεκανήσου, γιατί είναι δύο περιοχές που είναι στο Πατριαρχείο.

ΧΑΡΑ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Συμφωνούμε να καλέσουμε και της Κρήτης και της Δωδεκανήσου.

………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

2018-11-29T10:37:54+00:00Νοέμβριος 29th, 2018|Βουλή, Δελτία Τύπου, Τουρισμός|
Το nigoumenidis.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει ότι θα έχετε την καλύτερη εμπειρία στην επίσκεψη σας. Ρυθμίσεις Ok