Νίκος Ηγουμενίδης: «Ορισμός του γονατογραφήματος το πολυνομοσχέδιο-σκούπα της Κυβέρνησης Μητσοτάκη»

Σε μια εφ’ όλης της ύλης κριτική στα θέματα της υγείας και στην αντιμετώπιση της πανδημίας από την Κυβέρνηση προχώρησε ο εισηγητής και βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Ηγουμενίδης κατά την 1η επί της αρχής συνεδρίαση στο πολυνομοσχέδιο-σκούπα της Κυβέρνησης.

 «Φέρνετε ένα νομοσχέδιο, το οποίο, κύριε Υπουργέ, θα έλεγα, ότι είναι ο ορισμός του γονατογραφήματος», σημείωσε απευθυνόμενος στον Υπουργό Υγείας Αθ. Πλεύρη ο Νίκος Ηγουμενίδης για τη σωρεία παρατάσεων που συμπεριλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο. «Όχι τυχαία όλες οι διατάξεις που αφορούν το Υπουργείο Υγείας είναι ένας καταιγισμός παρατάσεων για το ζήτημα της πανδημίας με ημερομηνία λήξης την 31η Μαρτίου 2022», σημείωσε ο βουλευτής επικρίνοντας την συστηματική απουσία μακροπρόθεσμου σχεδίου ενίσχυσης των δημόσιων δομών υγείας. «Ωστόσο, εμείς, σε αυτές τις παρατάσεις, βλέπουμε μια ευκαιρία για να παρθούν επιτέλους μέτρα αποφόρτισης του συστήματος, μέτρα ενίσχυσης του συστήματος, μέτρα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε σε αυτό το σημείο ότι «χρειάζεται να αξιοποιήσουμε τις κλίνες μονάδων εντατικής θεραπείας των ιδιωτικών νοσοκομείων για την αποφόρτιση και αποσυμφόρηση των ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων, σαν ένα πρώτο, σαν ένα άμεσο μέτρο». Χαρακτηριστικό είναι ότι σε αυτήν την επισήμανση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ για την «αξιοποίηση» του ιδιωτικού τομέα στην πανδημία ο κ. Πλεύρης διέκοψε την ομιλία του κ. Ηγουμενίδη και, χωρίς να εξηγεί τον ρόλο του ιδιωτικού τομέα, αναφέρθηκε σε άλλο ζήτημα αλλάζοντας τη συζήτηση: «Κύριε Εισηγητά, αφού οι κλίνες ΜΕΘ έχουν NONCOVID περιστατικά, NONCOVID θα βάζουν. Είναι πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί να είναι NONCOVID και COVID περιστατικά;», ρώτησε χωρίς να αναφερθεί επί της ουσίας στον τρόπο συμβολής του ιδιωτικού τομέα για την περίθαλωη περιστατικών COVID.

Ο Νίκος Ηγουμενίδης επέμεινε με τη σειρά του ότι  «πρέπει να αξιοποιηθούν οι ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα για τη περίθαλψη περιστατικών COVID που χρειάζονται μονάδα εντατικής θεραπείας, για να αποσυμφορηθεί το σύστημα των ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων», ενώ προσέθεσε ότι «χρειάζεται ενίσχυση των ΜΕΘ του δημόσιου συστήματος με μόνιμο προσωπικό όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν απολύτως τα νέα κρεβάτια και οι νέες υποδομές, όπου και όπως υπάρχουν».

«Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό θα αναφέρω, η ΜΕΘ του Βενιζέλειου Νοσοκομείου έχει σήμερα λιγότερο προσωπικό από το προσωπικό που είχε τον Ιούλιο του 2019 και δεν είναι η μοναδική μονάδα εντατικής θεραπείας δημόσιου νοσοκομείου που έχει μειωμένο προσωπικό», όπως ανέφερε.

Σχετικά με την απουσία προσλήψεων στις δημόσιες δομές υγείας της χώρας χαρακτηριστικά τόνισε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ: «Από επισκέψεις σε μονάδες υγείας, σε μονάδες υγείας στον αστικό ιστό της χώρας μας, σε τοπικές μονάδες υγείας, μας αναφέρθηκε, κύριε Υπουργέ, ότι έχουν προκηρυχθεί 300 θέσεις, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των γιατρών, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης, εκτός από ένα, δεν τους έχετε προσλάβει ακόμα. Το ερώτημα είναι γιατί;», ρώτησε τον Υπουργό Υγείας.

Για την μελέτη Τσιόδρα-Λύτρα ο Νίκος Ηγουμενίδης σημείωσε ότι «η ιατρική, λοιπόν, κύριε Πρόεδρε, αναλύει και εισηγείται. Οι πολιτικοί συνεκτιμούν τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Οφείλουν, υπογραμμίζω τη λέξη, οφείλουν, να ακούνε τις επιστημονικές εισηγήσεις και η πολιτική τελικά αποφασίζει», υπογράμμισε, ενώ ειδική έμφαση έδωσε ο Νίκος Ηγουμενίδης στην αντι-επιστημονική και σκοταδιστική άποψη του Κυριάκου Μητσοτάκη:

«Ο κύριος Μητσοτάκης, που ισχυρίστηκε στη Βουλή ότι δεν υπάρχει διαφορά στη νοσηλεία διασωληνωμένων εντός και εκτός ΜΕΘ όσον αφορά την επιβίωσή τους, δεν έχει στοιχεία που να τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο. Διασωληνωμένοι, δηλαδή, άνθρωποι ευρισκόμενοι σε μηχανική υποστήριξη αναπνοής δεν έχουν διαφορά στην έκβαση της επιβίωσης, νοσηλευόμενοι εντός ή  εκτός ΜΕΘ. Αυτή η άποψη, αυτή η προσέγγιση είναι αντιεπιστημονική, τελείως αντιεπιστημονική και βεβαίως οδηγεί σε μια σκοταδιστική άποψη».

Για το ίδιο ζήτημα ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε ότι «ένα ολόκληρο σύστημα επικοινωνιολόγων,«επιστημόνων»- επιτρέψτε μου σε εισαγωγικά το «επιστημόνων»- και πολιτικών στελεχών, έχει πέσει πάνω στην κοινή γνώμη της χώρας μας, σε μια προσπάθεια, επιτρέψτε μου την έκφραση, να βγάλει τον Μωυσή λάδι».

Όπως επίσης εξήγησε «η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Μητσοτάκης, κύριε Πρόεδρε, εργαλειοποίησαν για άλλη μια φορά την πανδημία και κατηγορούν τον Τσίπρα και τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για την εργαλειοποίηση της επιστημονικής αλήθειας. Όταν η επιστημονική αλήθεια δεν συνάδει με τους προγραμματισμούς μας και τις προτεραιότητές μας τις πολιτικές, τόσο το χειρότερο για την αλήθεια, «να ρίξουμε το φταίξιμο στον Τσίπρα και στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και τελειώνουμε», ανέφερε ο βουλευτής και εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

 

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΗ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ Γ΄

ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο

(Άρθρο 40 παρ. 1 Κ.τ.Β.)

 

Στην Αθήνα, σήμερα, 17 Δεκεμβρίου 2021, ημέρα Παρασκευή και ώρα 15.20΄, συνεδρίασε, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κωνστ. Τσαλδάρη» (223), η Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, υπό την Προεδρία του Προεδρεύοντος της, κ. Αθανασίου Λιούπη, με θέμα ημερήσιας διάταξης την επεξεργασία και εξέτασητου σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας«Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις». (1η συνεδρίαση –επί της αρχής)

Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο Υπουργός Υγείας, κ. Αθανάσιος Πλεύρης, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Σήμερα, την ώρα που γίνεται η συζήτηση για τον Προϋπολογισμό στην αίθουσα της Ολομέλειας, η κυβέρνηση φέρνει ένα νομοσχέδιο το οποίο αφορά 150 διαφορετικές διατάξεις, δεκαπέντε διαφορετικών Υπουργείων, και μάλιστα, με τον προγραμματισμό να ψηφιστεί μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη.

 Κατά τη γνώμη μας, και θα ξεκινήσω από αυτό, είναι ένα μνημείο προχειρότητας, ένα μνημείο κάκιστης νομοθέτησης. Δείχνει ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται ούτε για την ποιότητα της επεξεργασίας ενός τέτοιου νομοθετήματος, ούτε αν το θέλετε, για τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι Βουλευτές και οι νομοθετικές διαδικασίες. Όχι τυχαία όλες οι διατάξεις που αφορούν το Υπουργείο Υγείας είναι ένας καταιγισμός παρατάσεων για το ζήτημα της πανδημίας με ημερομηνία λήξης την 31η Μαρτίου 2022.

Προφανώς, αυτές οι παρατάσεις, ή κάποιες από αυτές, θα υπερψηφιστούν, ωστόσο, είναι φανερός και από εδώ ο κοντόφθαλμος σχεδιασμός της κυβέρνησης.

Ωστόσο, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο επιδημικό κύμα από μια νέα παραλλαγή, την παραλλαγή O του κορονοϊού. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο, ότι τόσο ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, όσο και συνολικά η παγκόσμια κοινότητα, ανησυχεί. Παρακολουθούμε στην ειδησεογραφία, ότι απασχόλησε τη Σύνοδο των 27, βλέπουμε από την ειδησεογραφία μέτρα σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, μέτρα που αφορούν τη διακίνηση του πληθυσμού. Γενικά υπάρχει μια ανησυχία για το νέο επιδημικό κύμα και λήψη μέτρων. Ωστόσο, αυτό που φαίνεται στη γενική εικόνα, δεν φαίνεται από τις κινήσεις της κυβέρνησης, η οποία, ανέκαθεν έδινε την αίσθηση της προσωρινότητας των μέτρων της πανδημίας. Ακόμα και τώρα, οι παρατάσεις για ένα τρίμηνο, είναι λες και μετά δεν θα υπάρχει πανδημία. Η υποβάθμιση της πανδημίας που εκφράζεται και εκφράστηκε και στον Προϋπολογισμό που κατέθεσε η κυβέρνηση, εκφράζεται και στο παρόν νομοθέτημα.

Ωστόσο, κύριοι και κυρίες συνάδελφοι, δεν είμαστε σε καθεστώς ελευθερίας από τον κορονοϊό, δεν είμαστε στο τελευταίο μίλι, δεν έχουμε επιστρέψει σε συνθήκες κανονικότητας και μάλιστα, θα έλεγα, ότι στην ελληνική κοινωνία υπάρχουν ανάμεικτα η ανησυχία για την πορεία της πανδημίας και η κούραση από όλα όσα βιώνουμε στην καθημερινότητά μας. Το ένα μετά το άλλο, όλα τα αφηγήματα της Ν.Δ., για την πανδημία, διαψεύδονται. Δεν γίνεται να συνεχίσουμε έτσι, δεν γίνεται να αντιμετωπίζουμε την πανδημία σαν κάτι το παροδικό, ή πολύ περισσότερο, όπως ισχυρίζεται η Ν.Δ., δεν γίνεται να κινούμαστε με τον ισχυρισμό ότι έχουμε αφήσει πίσω μας τα δύσκολα.

Φέρνετε ένα νομοσχέδιο, το οποίο, κύριε Υπουργέ, θα έλεγα, ότι είναι ο ορισμός του γονατογραφήματος. Προφανώς, οι παρατάσεις που ζητάτε, δεν μπορεί να γίνει και διαφορετικά, πιστεύω θα υπερψηφιστούν. Ωστόσο, εμείς, σε αυτές τις παρατάσεις, βλέπουμε να κερδίζουμε χρόνο, βλέπουμε μια ευκαιρία για να παρθούν επιτέλους μέτρα αποφόρτισης του συστήματος, μέτρα ενίσχυσης του συστήματος, μέτρα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας. Πιο συγκεκριμένα, χρειάζεται να αξιοποιήσουμε τις κλίνες μονάδων εντατικής θεραπείας των ιδιωτικών νοσοκομείων για την αποφόρτιση και αποσυμφόρηση των ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων, σαν ένα πρώτο, σαν ένα άμεσο μέτρο.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ (Υπουργός Υγείας): Όλες οι δεσμεύσεις του ιδιωτικού τομέα είναι στη διαχείριση του ΕΚΑΒ.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):Πόσες κλίνες ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα σήμερα χρησιμοποιούνται σαν κλίνες ΜΕΘCOVID;

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΛΕΥΡΗΣ (Υπουργός Υγείας):Κύριε Εισηγητά, αφού οι κλίνες ΜΕΘ έχουν NONCOVID περιστατικά,NONCOVID θα βάζουν. Είναι πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί να είναι NONCOVID και COVID περιστατικά;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):Έλεγα, λοιπόν, ότι πρώτον, πρέπει να αξιοποιηθούν οι ΜΕΘ του ιδιωτικού τομέα για τη περίθαλψη περιστατικώνCOVID που χρειάζονται μονάδα εντατικής θεραπείας, για να αποσυμφορηθεί το σύστημα των ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων.

Δεύτερον, χρειάζεται ενίσχυση των ΜΕΘ του δημόσιου συστήματος με μόνιμο προσωπικό όλων των απαραίτητων ειδικοτήτων ιατρικού, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού, έτσι ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν απολύτως τα νέα κρεβάτια και οι νέες υποδομές, όπου και όπως υπάρχουν.

Ένα παράδειγμα χαρακτηριστικό θα αναφέρω, η ΜΕΘ του Βενιζέλειου Νοσοκομείου έχει σήμερα λιγότερο προσωπικό από το προσωπικό που είχε τον Ιούλιο του 2019 και δεν είναι η μοναδική μονάδα εντατικής θεραπείας δημόσιου νοσοκομείου που έχει μειωμένο προσωπικό.

Τρίτον, χρειάζεται κατά τη γνώμη μας να παρθούν μέτρα, και πρέπει να αξιοποιήσουμε αυτό το τρίμηνο της παράτασης, για ενίσχυση με το αναγκαίο προσωπικό όλων των κλινικών COVID. Θεωρώ απαραίτητο να κάνω αυτές τις υπογραμμίσεις για την ενίσχυση με νέο προσωπικό, για νέες προσλήψεις, κύριε Υπουργέ, μόνιμες, γιατί κυρίως αυτό που κάνατε μέχρι σήμερα ήταν η μεταφορά προσωπικού από άλλα τμήματα των νοσοκομείων και η μεταφορά προσωπικού από την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Δηλαδή, «μπαλώματα», εμβαλωματικές λύσεις με την ελπίδα στο βάθος, στο πίσω μέρος του μυαλού σας, ότι η μπόρα θα περάσει γρήγορα.

Όσον αφορά την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, χρειάζεται κατά τη γνώμη μας να ενισχυθεί με το προσωπικό που χρειάζεται για την κάλυψη του συνόλου των κενών θέσεων τόσο στην ύπαιθρο, όσο και στον αστικό ιστό της πατρίδας μας.

Από επισκέψεις σε μονάδες υγείας, σε μονάδες υγείας στον αστικό ιστό της χώρας μας, σε τοπικές μονάδες υγείας, μας αναφέρθηκε, κύριε Υπουργέ, ότι έχουν προκηρυχθεί 300 θέσεις, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης των γιατρών, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης, εκτός από ένα, δεν τους έχετε προσλάβει ακόμα. Το ερώτημα είναι γιατί;

Δεύτερον, χρειάζεται όλο αυτό το προσωπικό των ΤΟΜΥ, όλο αυτό το προσωπικό της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, να ενταχθεί οργανικά στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Τρίτον, χρειάζεται οργάνωση, προγραμματισμός και σχεδιασμός για νέες ΤΟΜΥ, όπου δεν υπάρχουν στα αστικά κέντρα της χώρας, έτσι ώστε να έχουμε μια κάλυψη τουλάχιστον μία μονάδα ανά 10.000 κατοίκους. Αφού φτιαχτεί και οργανωθεί έτσι η κάλυψη των κενών της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας να αναλάβει.

Πρώτον, τον διαγνωστικό έλεγχο των ύποπτων περιστατικών, αλλά και γενικότερα τον διαγνωστικό έλεγχο για COVID, δεύτερον, την ενημέρωση πληθυσμού ευθύνης τους για να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί όπου είναι πίσω, τρίτον, την ενίσχυση από την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας των κινητών μονάδων για τους απαραίτητους εμβολιασμούς, τέταρτον, την παρακολούθηση κατ’ οίκον των νοσούντων, θυμίζω ότι με βάση τα στατιστικά στοιχεία αντιστοιχούν στο 80% των περιστατικών COVID που δεν χρειάζονται νοσοκομείο και πέμπτο που θα αναλάβει η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας την παρακολούθηση, την μετανοσοκομειακή φροντίδα των εξιτηρίων COVID από τα νοσοκομεία.

Τρίτο στοιχείο, πέρα από τις ανάγκες για νέες και μόνιμες προσλήψεις υπάρχουν γύρω στους 7.500 ανεμβολίαστο προσωπικό, που σήμερα κύριε Υπουργέ έχει βρεθεί εκτός εργασίας. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μας, το σύστημα δεν έχει σήμερα την πολυτέλεια να στερείται τις υπηρεσίες αυτών των λειτουργών του. Υπάρχουν επιστημονικά πρωτόκολλα που εξασφαλίζουν την ασφαλή λειτουργία αυτών των ανθρώπων, την ασφάλειά τους και την ασφάλεια των ασθενών, είναι τα υγειονομικά πρωτόκολλα που εφαρμόζονται στους υγειονομικούς, που έχουν αντένδειξη για εμβολιασμό. Αυτούς δεν τους «διώξατε», και καλά κάνατε, από την υπηρεσία. Πιστεύουμε ότι αυτά τα πρωτόκολλα, εν πάση περιπτώσει και αυστηρότερα θα το αποφασίσει η επιστημονική κοινότητα, μπορούν να εφαρμοστούν. Αφήστε την τιμωρητική διάθεση, αφήστε την εκδικητική στάση και επαναφέρετε στο δημόσιο σύστημα υγείας αυτούς τους υγειονομικούς, παράλληλα με την εκστρατεία ενημέρωσής τους από λοιμωξιολόγους και ειδικούς επιστήμονες του συστήματος, για να προχωρήσει ο εμβολιασμός και σ’ αυτούς.

Θα μου επιτρέψετε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να σταθώ για λίγο στο θέμα που απασχολεί την επικαιρότητα των τελευταίων ημερών, τη μελέτη Τσιόδρα – Λύτρα. Να ξεκαθαρίσουμε καταρχήν ότι η ιατρική σαν επιστήμη τα βάζει με το θάνατο και ανέκαθεν ήταν στον προβληματισμό της ιατρικής κοινότητας η βέλτιστη παροχή υπηρεσιών υγείας, η αύξηση της επιβίωσης και η μείωση της θνητότητας.

Αν το θέλετε αποτέλεσμα μιας τέτοιας διαδικασίας ήταν ότι από την γενική ιατρική προχωρήσαμε στις ειδικότητες, προχωρήσαμε στην εξειδίκευση ανά ειδικότητα, προχωρήσαμε στις μονάδες εντατικής θεραπείας, στις μονάδες αυξημένης φροντίδας, στη δημιουργία μέσα σε μια κλινική τμημάτων υποειδικότητας της κλινικής κ.λπ.. Μέσα από μια τέτοια διαδικασία συζήτησης βγήκαν κατ΄ αρχήν οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας όλων αυτών των τμημάτων. Οι όροι και οι προϋποθέσεις πόσοι νοσηλευτές χρειάζονται ανά άρρωστο σε ένα κοινό θάλαμο, πόσοι νοσηλευτές χρειάζονται ανά άρρωστο σε μια μονάδα εντατικής θεραπείας, ποιες ειδικότητες χρειάζονται στη μονάδα εντατικής θεραπείας, ποιες είναι οι προϋποθέσεις να ανοίξει μονάδα εντατικής θεραπείας, ποιες είναι οι προϋποθέσεις να ανοίξει ένα επεμβατικό εργαστήριο, ποια είναι η εξειδίκευση των γιατρών, ποια είναι η διαδικασία εκπαίδευσης του συνόλου του προσωπικού. Ένα πρόγραμμα συνεχιζόμενης ιατρικής νοσηλευτικής εκπαίδευσης.

Συμπέρασμα αδιαμφισβήτητο από αυτήν την πρόοδο του ανθρώπινου μυαλού, από αυτήν την πρόοδο της ιατρικής, η μονάδα εντατικής θεραπείας σ΄ αυτήν την μάχη της ιατρικής με το θάνατο συμβάλλει στη μείωση της θνητότητας. Αυτό το συμπέρασμα δεν χωράει διαπραγμάτευση. Γι΄ αυτό ακριβώς και πριν από τον κορωνοϊό και μετά από τον κορωνοϊό θα συνεχίσουν να υπάρχουν οι μονάδες εντατικής θεραπείας και μάλιστα δεν είναι απαραίτητες παντού. Για παράδειγμα ένα χειρουργείο χολής δεν χρειάζεται απαραίτητα τη μονάδα εντατικής θεραπείας. Δεν αποκλείεται ένα τέτοιο χειρουργείο από κάποια επιπλοκή του να τη χρειαστεί. Ωστόσο ένα χειρουργείο καρδιάς, ένα βαρύ νευροχειρουργικό ή αγγειοχειρουργικό χειρουργείο χρειάζεται σαν προϋπόθεση τη μονάδα εντατικής θεραπείας. Φαντάζομαι θα γνωρίζετε και εσείς περιστατικά που χρειάστηκε να κάνουν χειρουργείο καρδιάς ή νευροχειρουργικό ή αγγειοχειρουργικό και που το ανέβαλαν μέχρι να βρεθεί κρεβάτι στη ΜΕΘ.

 Σε αυτή την κατεύθυνση, αν το θέλετε, της διερεύνησης της νόσου covid, που μπήκε πριν από δύο χρόνια στη ζωή μας και ακόμα και τώρα προστίθενται πράγματα σχετικά με αυτήν τη νόσο, σχετικά με τον κορωνοϊό στην φαρέτρα των γνώσεών μας, γι΄αυτό αξιολογείται και η όλη δραστηριότητα του συστήματος υγείας.

Η ιατρική, λοιπόν, για να κλείνω το κομμάτι αυτό το ιατρικό, κύριε Πρόεδρε, αναλύει και εισηγείται. Οι πολιτικοί συνεκτιμούν τις κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις. Οφείλουν, υπογραμμίζω τη λέξη, οφείλουν, να ακούνε τις επιστημονικές εισηγήσεις και η πολιτική τελικά αποφασίζει.

Ο κύριος Μητσοτάκης, που ισχυρίστηκε στη Βουλή ότι δεν υπάρχει διαφορά στη νοσηλεία διασωληνωμένων εντός και εκτός ΜΕΘ όσον αφορά την επιβίωσή τους, δεν έχει στοιχεία που να τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο. Διασωληνωμένοι, δηλαδή, άνθρωποι ευρισκόμενοι σε μηχανική υποστήριξη αναπνοής δεν έχουν διαφορά στην έκβαση της επιβίωσης, νοσηλευόμενοι εντός ή  εκτός ΜΕΘ. Αυτή η άποψη, αυτή η προσέγγιση είναι αντιεπιστημονική, τελείως αντιεπιστημονική και βεβαίως οδηγεί σε μια σκοταδιστική άποψη. Τι να κάνουμε, δεν θα γυρίσουμε λόγω των συνθηκών της πανδημίας το χρόνο πίσω. Δεν θα ψάξουμε πάλι αν η γη κινείται. Δεν θα ψάξουμε πάλι αν η γη είναι επίπεδη ή στρογγυλή ούτε θα ξεκινήσουμε προσπάθεια να ανακαλύψουμε την Αμερική.

Μια τέτοια προσέγγιση για τη χρησιμότητα των ΜΕΘ, όπως αυτή που έκανε ο κ.Μητσοτάκης, οφείλω να ομολογήσω, ότι δεν έχει σαφή όρια από άλλες σκοταδιστικές αντιλήψεις, από τη σκοταδιστική  αντίληψη που εξέφρασε ο ίδιος σε παλιότερο χρόνο, ότι οι ανισότητες των ανθρώπων είναι εγγεγραμμένες στο DNA του ανθρώπινου είδους και δεν μπορώ να βρω τα όρια μιας τέτοιας σκοταδιστικής προσέγγισης και σκοταδιστικών απόψεων, αν το θέλετε, από τις σκοταδιστικές απόψεις που μιλάνε ακόμα και σήμερα, με τόσες χιλιάδες νεκρούς στη χώρα μας και τόσα εκατομμύρια νεκρούς στη γη και που αμφισβητούν την ύπαρξη του κορωνοϊού, αυτό για το θέμα της άποψης.

Ο κ.Μητσοτάκης είπε, ότι δεν υπάρχει αυτή η διαφορά ή δεν έχει στοιχεία που να τεκμηριώνουν αυτό. Να έρθουμε στο δεύτερο στοιχείο τώρα, το αν έχει στοιχεία ή όχι που να το τεκμηριώνουν. Από ότι φάνηκε από τη συζήτηση που έχει γίνει τις τελευταίες μέρες, ο κ.Μητσοτάκης, όταν έλεγε και όταν ισχυριζόταν στη Βουλή, ότι δεν είχε στοιχεία που να τεκμηριώνουν το αντίθετο της άποψής του, δεν έλεγε αλήθεια και από τότε, αυτό το θέατρο του παραλόγου που ζούμε τις τελευταίες μέρες είναι, ότι ένα ολόκληρο σύστημα επικοινωνιολόγων, «επιστημόνων»- επιτρέψτε μου σε εισαγωγικά το «επιστημόνων»- και πολιτικών στελεχών, έχει πέσει πάνω στην κοινή γνώμη της χώρας μας, σε μια προσπάθεια, επιτρέψτε μου την έκφραση,«να βγάλει τον Μωυσή λάδι».

Από τις επιστημονικές παρατηρήσεις της γιατρού Υφυπουργού Υγείας, που με παρατηρήσεις σε μια ιατρική έρευνα- σε μια ιατρική εργασία- παραμορφώνει την εργασία και την κάνει πιο αποκρουστική από το αποκρουστικό πρόσωπο της νεοφιλελεύθερης συντηρητικής πολιτικής που εκφράζει και υπηρετεί, μέχρι και τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο που ισχυρίζεται ότι «έφτασε μεν η έκθεση στο ανώτατο επίπεδο, αλλά δεν έφτασε μέχρι τον κ. Μητσοτάκη», δεν ενημερώθηκε, δηλαδή, ο κύριος Μητσοτάκης από τον Σωτήρη ή τον φίλο του τον Σωτήρη- έτσι αποκαλούσε τον κ. Τσιόδρα σε δημόσια εμφάνιση, όπως και να `χει, ο κ. Μητσοτάκης βρέθηκε να μη λέει αλήθεια και όπως είπε και ο Πρόεδρος του Κόμματός μας, «σε ποια χώρα της Ευρώπης, ένα αντίστοιχο περιστατικό δεν θα οδηγούσε σε παραίτηση του πρωτομάστορα;»

Εν πάση περιπτώσει, το γεγονός αυτό αναδεικνύει, κατά τη γνώμη μας, το έλλειμμα δημοκρατίας που υπάρχει στην Ελλάδα και μάλιστα σε μια επίδειξη απύθμενη πολιτικού θράσους, όταν η επιστημονική αλήθεια δεν συνάδει με τους προγραμματισμούς μας και τις προτεραιότητές μας τις πολιτικές, τόσο το χειρότερο για την αλήθεια, «να ρίξουμε το φταίξιμο στον Τσίπρα και στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και τελειώνουμε»

Η Νέα Δημοκρατία και ο κ.Μητσοτάκης, κύριε Πρόεδρε, εργαλειοποίησαν για άλλη μια φορά την πανδημία και κατηγορούν τον Τσίπρα και τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για την εργαλειοποίηση της επιστημονικής αλήθειας.

Ευχαριστώ, θα επανέλθω.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΙΟΥΠΗΣ (Προεδρεύων της Επιτροπής):Ευχαριστούμε πολύ.

Οι Φορείς που θα κληθούν τη Δευτέρα στη μία η ώρα είναι εφτά: OΕΛΓΕ, η ΕΙΝΑΠ, η ΠΟΕΔΗΝ, ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, ο Σύλλογος Σεισμοπλήκτων Μινώα Πεδιάδας «Η ΕΛΠΙΔΑ», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.

…………………………………………………………………………………………………………………………….

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Ειδικός Αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ): Είναι όλοι οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας εμβολιασμένοι;

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΑΒΕΓΙΑΣ: Δεν το γνωρίζω, είναι ένα προσωπικό δεδομένο.

Λέω, λοιπόν, ότι θα πρέπει να εκφράσετε συντεταγμένα θέσεις κοντά στην αλήθεια, διότι χρησιμοποιείτε – θεωρώ –κατ΄ επανάληψη και κατ΄ εξακολούθηση το ρητό, ότι επαναλαμβανόμενο ψέμα στο τέλος γίνεται αλήθεια. Την πρώτη φορά ο Υπουργός δεν άντεξε και σας διέκοψε και εκείνη την ώρα τον μεμφόταν και κάποιος συνάδελφος δικός σας, γιατί έκανε ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνατε και εσείς πριν από λίγο απέναντί μου.

………………………………………………………………………………………………………………….

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΙΟΥΠΗΣ (Προεδρεύων της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Ηγουμενίδης.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ (Εισηγητής της Μειοψηφίας):Κύριε Υπουργέ, έχω δύο ερωτήσεις, δεν ξέρω αν έχετε τα στοιχεία αυτή τη στιγμή, θα ήθελα όμως να τα φέρετε στη συνεδρίαση της Δευτέρας.

Είπατε ότι από 500 κλίνες ΜΕΘ, τις κάνατε 1300.

Η πρώτη ερώτηση είναι πόσο μόνιμο προσωπικό πήρατε για αυτές τις 800 επιπλέον κλίνες ΜΕΘ;

Η δεύτερη ερώτηση, που θα ήθελα να έχω την απάντηση τη Δευτέρα τουλάχιστον, είναι πώς κατανέμονται αυτές οι 1.300 κλίνες ΜΕΘ στα νοσοκομεία της χώρας; Θα ήθελα να γνωρίζω πώς κατανέμονται ανά νοσοκομείο.

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο
Για να λαμβάνεις ενημερωτικό υλικό και γνωρίζεις για τις δράσεις μας.
Γράψε απλά το email σου!
Εγγραφείτε