ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

«Η λειτουργία του ΕΚΑΒ αφορά στην προάσπιση της δημόσιας υγείας όλων ανεξαιρέτως των πολιτών σε όποια γωνιά της πατρίδας μας κι αν βρίσκονται»

 

Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία η εισήγηση του Νίκου Ηγουμενίδη στη Βουλή για την κάλυψη των νησιωτικών περιφερειών και των ορεινών περιοχών από το ΕΚΑΒ

Ο Νίκος Ηγουμενίδης παρουσίασε σήμερα στη Βουλή την εισήγηση του σχετικά με την κάλυψη των νησιωτικών περιφερειών και των ορεινών περιοχών από το ΕΚΑΒ. Η έκθεση έγινε δεκτή κατά πλειοψηφία από την αρμόδια Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών και θα συμπεριληφθεί ως ξεχωριστό τμήμα στην έκθεση της Επιτροπής.

Κατά την σημερινή του τοποθέτηση ο Νίκος Ηγουμενίδης τόνισε αρχικά ότι «το ΕΚΑΒ είναι η αιχμή του δόρατος για την προνοσοκομειακή φροντίδα και η ενίσχυσή του αποτελεί ζωτικής σημασίας υπόθεση για την κάλυψη των νησιωτικών περιφερειών και των ορεινών περιοχών».

Σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις, ανέφερε ότι τον Ιανουάριο του 2016 ορκίστηκαν και προστέθηκαν συνολικά στο ΕΚΑΒ 186 νέοι διασώστες, συμπαρασύροντας προς τα πάνω τον αριθμό των υπηρετούντων στην νησιωτική και ορεινή Ελλάδα, αλλά και ότι τον Δεκέμβριο του 2015 υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την προμήθεια 90 ασθενοφόρων οχημάτων, μεταξύ των οποίων και 25 στη Περιφέρεια της Κρήτης, ολοκληρώνοντας, μέρος της προμήθειας του διαγωνισμού από τα Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου και μέλος της Υποεπιτροπής για τις νησιωτικές και ορεινές περιοχές εξήγησε ότι η ανορθολογική κατανομή του προσωπικού σε όλη τη χώρα ως αποτέλεσμα πελατειακού χαρακτήρα προσλήψεων και τοποθετήσεων στο παρελθόν, είχε ως αποτέλεσμα ένα μέρος του προσωπικού να ενταχθεί σε διάφορα διοικητικά γραφεία, σε βάρος του αριθμού των πληρωμάτων.

Ανάμεσα στις προτάσεις – ενέργειες που θα ενισχύσουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του ΕΚΑΒ και κατ’ επέκταση θα ενισχύσουν ένα δημόσιο και δωρεάν Σύστημα Υγείας ο βουλευτής του Νομού Ηρακλείου συμπεριέλαβε και την αξιοποίηση του Χάρτη Υγείας στην οποία αναφέρθηκε διεξοδικά.

 «Ο Χάρτης Υγείας εξετάζει τις μετακινήσεις του πληθυσμού, τις τάσεις μετακίνησης, αλλά και μια σειρά από παράγοντες που δείχνουν τις ανάγκες και τα σημεία όπου θα πρέπει να βρίσκονται οι σταθμοί του ΕΚΑΒ. Ειδικά για τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές έχει σημασία ότι ο Χάρτης Υγείας εξετάζει το οδικό δίκτυο, όχι απλά μετρώντας τις αποστάσεις, αλλά συνυπολογίζοντας και τις πραγματικές δυνατότητες, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες άλλες παραμέτρους που εμπλέκονται στο θέμα της απόστασης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ανάμεσα σε άλλες προτάσεις – ενέργειες που μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργία και την αποτελεσματικότητα του ΕΚΑΒ, και συμπεριλαμβάνονται στην εισήγηση, σημείωσε την ανασυγκρότηση του νέου οργανισμού του ΕΚΑΒ με βάση τις ανάγκες ανά περιοχή και με βάση την κίνηση ανά τομέα, την αιμοδοσία με νέο προσωπικό με την εξάντληση όλων των διαθέσιμων μέσων, την εξέταση δημιουργίας υπηρεσίας εναέριων μέσων του ΕΚΑΒ, δηλαδή ενός δημόσιου πολιτικού φορέα υπηρεσίας εναέριων μέσων που να υλοποιεί και να περιλαμβάνει συνολικά το σύστημα των αεροδιακομιδών και την ανάπτυξη της τηλεματικής, ώστε να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα, δηλαδή να λειτουργεί πλέον το ΕΚΑΒ με ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο.

Παράλληλα, και με αφορμή τη σχετική συζήτηση για το ρόλο της στατιστικοποίησης σημείωσε ότι «πρέπει και η Διοίκηση του ΕΚΑΒ να απαγκιστρωθεί από τις γραφειοκρατικού τύπου αγκιστρώσεις, οι οποίες ουσιαστικά μόνο τη δυσλειτουργία επιτείνουν. Υπάρχει Κέντρο Υγείας που σε βάθος διετίας η μελέτη του δείχνει ότι έχει δέκα διακομιδές το μήνα. Αυτό για πάρα πολλούς λόγους, όπως από το ότι είναι λίγος ο πληθυσμός, είναι μικρή η κίνηση κ.λπ. Ακόμα και εκείνοι στο απομακρυσμένο νησί, με το μικρό πληθυσμό σε απομακρυσμένη ορεινή περιοχή της χώρας μας και άρα μικρή υγειονομική κίνηση, προφανώς και οι πολίτες αυτοί είναι πολίτες αυτής της χώρας και έχουν το δικαίωμα να μετακινούνται με το ΕΚΑΒ και όχι στην καρότσα αυτοκινήτου».

Κλείνοντας την εισήγηση του τόνισε ότι «η ουσιαστική λειτουργία του ΕΚΑΒ και η παροχή του αναγκαίου έμψυχου δυναμικού και εξοπλισμού σε συνδυασμό με μια ορθολογική χάραξη της δομής του σε όλη τη χώρα, αλλά και στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές, αφορά στη συνταγματική υποχρέωση για ισότιμη, υψηλού επιπέδου, χαμηλού κόστους και υποκείμενη σε κοινωνικό έλεγχο άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.

Είναι ζήτημα που αφορά την προάσπιση της δημόσιας υγείας όλων ανεξαιρέτως των πολιτών, σε όποια γωνιά της πατρίδας μας κι αν βρίσκονται».

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΖ΄ – ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄

ΕΙΔΙΚΗ ΜΟΝΙΜΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ

ΥΠΟΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΗΣΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΡΕΙΝΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ

 

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο

(Άρθρο 40 παρ. 1 Κ.τ.Β.)

…………………………………………………………………………………………………

 

Στην Αθήνα, σήμερα, 21 Σεπτεμβρίου 2016, ημέρα Τετάρτη και ώρα 10.05΄, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής, συνεδρίασε η Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτού, κ. Δημήτριου Γάκη, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Συζήτηση επί των Εισηγήσεων που θα συμπεριληφθούν στην Έκθεση της Υποεπιτροπής και έγκριση της Έκθεσης.

 

            ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ :

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα ήθελα κατ΄αρχήν να επισημάνω ότι η έκθεση για την κάλυψη των νησιωτικών περιφερειών και  των ορεινών περιοχών, η εισήγηση που έχετε στα χέρια σας, είχε κατατεθεί ήδη από τον Ιούνιο του 2016, άρα δεν θα μπορούσε να συμπεριλάβει όλες τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν το ΕΚΑΒ.

Το ΕΚΑΒ είναι η αιχμή του δόρατος για την προνοσοκομειακή φροντίδα και η ενίσχυσή του αποτελεί ζωτικής σημασίας υπόθεση για την κάλυψη των νησιωτικών περιφερειών και των ορεινών περιοχών.

Δε χρειάζεται, νομίζω, να ειπωθεί ότι η ιδιαιτερότητα της χώρας μας, το γεωγραφικό της ανάγλυφο, η πολυδιάσπαση, η νησιωτικότητα, σε συνδυασμό με τις απομακρυσμένες και ορεινές περιοχές, καθιστά ακόμη δυσκολότερο, περίπλοκο, αλλά και αναγκαίο τον ρόλο του ΕΚΑΒ.

Να σημειώσω, επίσης, ότι η ανορθολογική κατανομή του προσωπικού σε όλη τη χώρα σαν αποτέλεσμα πελατειακού χαρακτήρα προσλήψεων και τοποθετήσεων στο παρελθόν, είχε σαν αποτέλεσμα ένα μέρος του προσωπικού να ενταχθεί σε διάφορα διοικητικά γραφεία, σε βάρος του αριθμού των πληρωμάτων.

Τον Ιανουάριο του 2016 ορκίστηκαν και προστέθηκαν συνολικά στο ΕΚΑΒ 186 νέοι διασώστες, συμπαρασύροντας προς τα πάνω τον αριθμό των υπηρετούντων στην νησιωτική και ορεινή Ελλάδα. Το νέο δυναμικό κατανέμεται σε Λέσβο, Σάμο, Χίο, Δωδεκάνησα και Κυκλάδες. Επίσης, στην προκήρυξη των 2400 θέσεων προβλέπεται ενίσχυση του ΕΚΑΒ κατά 100 ακόμη άτομα.

Τον Δεκέμβριο του 2015 υπεγράφησαν οι συμβάσεις για την προμήθεια 90 ασθενοφόρων οχημάτων, τα οποία κατανέμονται ως εξής: 10 στις Περιφέρειες Αιγαίου (2 στο Βόρειο και 8 στο Νότιο), 6 στην Περιφέρεια των Ιονίων Νήσων και 25 στη Περιφέρεια της Κρήτης, ολοκληρώνοντας, έτσι, μέρος της προμήθειας του διαγωνισμού από τα Προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Επιπρόσθετα, ενισχύεται άμεσα το Ανατολικό Αιγαίο και λόγω της προσφυγικής κρίσης, με διασώστες και υλικό για την ενδυνάμωση του παραρτήματος Μυτιλήνης.

Στο Νομοσχέδιο που ψήφισε η Βουλή με τίτλο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» συμπεριελήφθησαν και ρυθμίσεις που αφορούν στο ΕΚΑΒ, με τις οποίες επιλύονται χρονίζοντα προβλήματα των εργαζομένων (επαναφορά  χορήγησης της ειδικής αποζημίωσης για το προσωπικό που εκτελεί διατεταγμένη υπηρεσία με  αεροπορικά μέσα, εξαίρεση των μετακινήσεων εκτός έδρας από τις περικοπές, αποζημίωση για την προμήθεια στολής, ασφάλιση του προσωπικού κ.α.).

Επίσης, υπεγράφη Κοινή Υπουργική Απόφαση για την ανάθεση έργου αεροδιακομιδών και διακομιδών υγείας στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας και στις αρχές του Σεπτέμβρη ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες οικονομικής έγκρισης για τον άμεσο διορισμό 14 επικουρικών γιατρών για τις ανάγκες του ΕΚΑΒ.

Αυτές, θα έλεγα, είναι οι εξελίξεις που δεν συμπεριέλαβε η έκθεση.

Σε σχέση με την εισήγηση, θα ήθελα να τονίσω δύο – τρία σημεία.

Η αξιοποίηση του Χάρτη Υγείας. Ο Χάρτης Υγείας εξετάζει τις μετακινήσεις του πληθυσμού, τις τάσεις μετακίνησης, αλλά και μια σειρά από παράγοντες που δείχνουν τις ανάγκες και τα σημεία όπου θα πρέπει να βρίσκονται οι σταθμοί του ΕΚΑΒ. Ειδικά για τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές έχει σημασία ότι ο Χάρτης Υγείας εξετάζει το οδικό δίκτυο όχι απλά μετρώντας τις αποστάσεις, αλλά συνυπολογίζοντας και τις πραγματικές δυνατότητες, λαμβάνοντας υπόψη διάφορες άλλες παραμέτρους που εμπλέκονται στο θέμα της απόστασης. Να το πω με ένα παράδειγμα: Τα 10 χιλιόμετρα απόσταση εθνικής οδού σαφώς και είναι μικρότερη απόσταση για ένα επείγον υγειονομικό πρόβλημα από τα 10 χιλιόμετρα ενός επαρχιακού δικτύου. Αυτά είναι πράγματα που τα λαμβάνει υπόψη του, όντως, στο σχεδιασμό του ο Χάρτης Υγείας.

Θα πρέπει να προχωρήσουμε στην ανασυγκρότηση του νέου οργανισμού του ΕΚΑΒ, με βάση τις ανάγκες ανά περιοχή και με βάση την κίνηση ανά τομέα. Σ’ αυτό το σημείο θα επανέλθω παρακάτω.

Η αιμοδοσία με νέο προσωπικό με την εξάντληση όλων των διαθέσιμων μέσων, το ξεμπλοκάρισμα κωδικών για την εξοικονόμηση πόρων από πηγές προηγούμενης σπατάλης.

Η επίσπευση των διαδικασιών και η άρση όλων των γραφειοκρατικών εμποδίων για προμήθεια καινούριων ασθενοφόρων μέσω ΕΣΠΑ. Τα νέα οχήματα ήταν επειδή ξεκλειδώθηκαν πόροι από ΕΣΠΑ.

Η εξέταση δημιουργίας υπηρεσίας εναέριων μέσων του ΕΚΑΒ, δηλαδή ενός δημόσιου πολιτικού φορέα υπηρεσίας εναέριων μέσων που να υλοποιεί και να περιλαμβάνει συνολικά το σύστημα των αεροδιακομιδών με τον καλύτερο, για τις κοινωνίες των νησιών, τρόπο.

Η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ που έχουν ακινητοποιηθεί και τη χρησιμοποίησή τους στον εμπλουτισμό του στόλου στη χώρα, έτσι ώστε να εξασφαλίζουμε αεροδιακομιδές με υψηλό επίπεδο ασφάλειας.

Ο ανεφοδιασμός των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ, από πρατήρια καυσίμων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, δηλαδή ανεφοδιασμό με καύσιμα χωρίς φορολογία.

Επίσης, η ανάπτυξη της τηλεματικής, ώστε να εξαπλωθεί σε όλη την Ελλάδα, δηλαδή να λειτουργεί πλέον το ΕΚΑΒ με ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο.

Παράλληλα, η άρση όλων των εμποδίων για την λειτουργία όλων των προγραμμάτων τηλεϊατρικής από ΕΣΠΑ που αφορούν τις νησιωτικές περιοχές.

Επιπλέον, η χρήση και αξιοποίηση του συστήματος της στατιστικής της τηλεϊατρικής. Έχει κατατεθεί η πρόταση της διασύνδεσης με πανεπιστημιακές σχολές, όπως για παράδειγμα το Τμήμα Στατιστικής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ώστε το σημερινό έλλειμμα στατιστικής επεξεργασίας, λόγω του χειρόγραφου, να υποκατασταθεί με ασφαλή δείγματα που μπορούν να οδηγήσουν σε αναγωγές και επομένως σε επιχειρησιακές διορθώσεις.

Δηλαδή, η στατιστικοποίηση της παρατήρησης και όχι μόνο η ιατρική διεκπεραίωση. Εδώ, να επισημάνω ότι αυτή η υπηρεσία και η λειτουργία και ο εκσυγχρονισμός της δραστηριότητας της λειτουργίας του ΕΚΑΒ θα μας βοηθήσει στον εξορθολογισμό των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. Και με αυτό τι εννοώ; Εννοώ ότι πρέπει και η Διοίκηση του ΕΚΑΒ να απαγκιστρωθεί από τις γραφειοκρατικού τύπου αγκιστρώσεις, οι οποίες ουσιαστικά μόνο τη δυσλειτουργία επιτείνουν. Υπάρχει Κέντρο Υγείας που σε βάθος διετίας η μελέτη του δείχνει ότι έχει δέκα διακομιδές το μήνα. Αυτό για πάρα πολλούς λόγους, όπως από το ότι είναι λίγος ο πληθυσμός, είναι μικρή η κίνηση κ.λπ..

Ακόμα και αυτοί στο απομακρυσμένο νησί, με το μικρό πληθυσμό σε απομακρυσμένη ορεινή περιοχή της χώρας μας και άρα μικρή υγειονομική κίνηση προφανώς οι πολίτες αυτοί είναι πολίτες αυτής της χώρας και έχουν το δικαίωμα να μετακινούνται με το ΕΚΑΒ και όχι στην καρότσα αυτοκινήτου. Δεν μπορεί, όμως η Διοίκηση του ΕΚΑΒ γι’ αυτό το πράγμα να απαιτεί ότι ο τομέας του να λειτουργεί με 17 άτομα. Δεν μπορεί να θέλουμε 17 άτομα για δέκα διακομιδές το μήνα ενώ υπάρχουν και άλλοι τομείς που τα 17 άτομα που είναι το μίνιμουμ προσωπικό μπορεί να είναι 34 ή να χρειάζονται πολύ περισσότερα. Άρα, λοιπόν μόνο η στατιστικοποίηση της παρατήρησης θα μπορέσει να μας δείξει την κίνηση και τις ανάγκες και με βάση αυτές μπορούμε να προχωρήσουμε σε ένα εξορθολογισμό των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό.

 Επίσης πρέπει να διερευνήσουμε τις δυνατότητες ένταξης των πλωτών μέσων του Λιμενικού στο σύστημα των πλωτών διακομιδών και σε έναν ενιαίο φορέα, με το κατάλληλο προσωπικό και εξοπλισμό.

Ακόμα, έχοντας υπόψη τις αεροδιακομιδές στην αξιοποίηση όλων των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του ΕΚΑΒ με ένα ενιαίο επιχειρησιακό συντονισμό.

Επίσης, ως ένα σημείο ξεχωριστό, σημείωσα, την χάραξη αποτελεσματικής οδικής ασφάλειας ως έμμεση ενέργεια μείωσης των περιστατικών. Έχει αποδειχθεί ότι όταν αυστηροποιούνται τα μέτρα οδικής ασφάλειας, μειώνονται πάρα πολύ τα ατυχήματα, άρα και το έργο της επείγουσας νοσοκομειακής.

Κλείνοντας, πιστεύω ότι η ουσιαστική λειτουργία του ΕΚΑΒ και η παροχή του αναγκαίου έμψυχου δυναμικού και εξοπλισμού σε συνδυασμό με μια ορθολογική χάραξη της δομής του σε όλη τη χώρα, αλλά και στις ορεινές και νησιωτικές περιοχές, αφορά στη συνταγματική υποχρέωση για ισότιμη, υψηλού επιπέδου, χαμηλού κόστους και υποκείμενη σε κοινωνικό έλεγχο άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας. Είναι ζήτημα που αφορά την προάσπιση της δημόσιας υγείας όλων ανεξαιρέτως των πολιτών, σε όποια γωνιά της πατρίδας μας κι αν βρίσκονται.

…………………………………………………………………………………………………………………….

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΔΗΣ: Συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις των συναδέλφων που ακούστηκαν, κύριε Πρόεδρε. Νομίζω ότι είναι ουσιαστικά μια έκφραση, μια κραυγή αγωνίας για την κάλυψη του πληθυσμού, για την πρόσβαση των συμπολιτών μας στο σύστημα υγείας.

Νομίζω, όμως, ότι η έκθεση που αναφέρεται σε μια πανελλαδική λειτουργία του ΕΚΑΒ ή για το σύνολο των περιοχών, δεν μπορεί να μπει σε λεπτομέρειες. Τι θέλω να πω; Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις, αλλά είναι θέματα που κατά τη γνώμη μου μπορούμε να εξετάσουμε ανά νομό ή ανά περιοχή ή ανά περιφέρεια, αλλά δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στην έκθεση.

Εγώ με αυτή την έννοια στην έκθεση αυτό που έβαλα είναι ο συντονισμός των πλωτών μέσων σε συνεννόηση τη συνεργασία με το Λιμενικό, των πτητικών μέσων σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία, η επισκευή των ελικοπτέρων που είναι σε αδράνεια, η επισκευή των ασθενοφόρων και ο εξοπλισμός των ασθενοφόρων και ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο όλων αυτών των μέσων. Ένα το κρατούμενο.

Δεύτερον, είναι γεγονός ότι υπάρχουν ειδικά ασθενοφόρα 4×4, ερπυστριοφόρα κ.ά, πού αυτά προφανώς πάνε σε ορεινές περιοχές, σε περιοχές που αποκλείονται από το χιόνι. Αντίστοιχα, υπάρχουν πτητικά μέσα στην Πολεμική Αεροπορία που έχουν πτητική ικανότητα όλο το 24ωρο που μπορούν σε ορισμένες περιπτώσεις ή σε κρίσιμες περιπτώσεις να αξιοποιηθούν.

Μια τρίτη πλευρά. Υπάρχουν κέντρα υγείας όντως με ελλείψεις σε προσωπικό που δεν μπορεί το προσωπικό να καλύψει όλες τις βάρδιες και που μπορούν να υπάρξουν σταθμοί του ΕΚΑΒ όχι κατ’ ανάγκη πλήρους λειτουργίας, ακριβώς για να καλύπτουν κενά, για να καλύπτουν βάρδιες και που οι σταθμοί αυτοί επιλέγονται να λειτουργήσουν μεταξύ δύο κέντρων υγείας ή τριών κέντρων υγείας, καλύπτοντας δηλαδή τις παρυφές δύο-τριών κέντρων υγείας και ουσιαστικά καλύπτουν και τα κέντρα υγείας τα κενά τους, αλλά επειδή είναι όλες οι απομακρυσμένες περιοχές των κέντρων υγείας, προσφέρουν καλύτερη κάλυψη στον πληθυσμό. Αυτά είναι θέματα επιχειρησιακού σχεδιασμού του ΕΚΑΒ.

Εγώ αυτό που λέω εδώ και αυτό θα ήθελα νομίζω να φύγει σαν μήνυμα από τη Βουλή, παράλληλα με όλες αυτές τις παρατηρήσεις των συναδέλφων με τις οποίες συμφωνώ, είναι ότι δεν μπορεί η διοίκηση του ΕΚΑΒ να επικαλείται ότι ο τομέας θέλει 17 άτομα, άρα η έχω 17 άτομα ή δεν φτιάχνω τομέα ή έχω 10 για το σταθμό ή δεν φτιάχνω σταθμό ή έχω 5 για το κέντρο υγείας ή δεν λειτουργεί και ακινητοποιείται το ασθενοφόρο.

Δεν μπορεί να γαντζώνεται πίσω από τέτοιου είδους δικαιολογίες και να φτάνουμε τελικά ή μια ή δύο ή τρεις, που εγώ και για τη μία ντρέπομαι και σαν Βουλευτής και σαν γιατρός – να χρησιμοποιήσω την επαγγελματική μου ιδιότητα- να φτάνουμε να γίνεται διακομιδή στην καρότσα αγροτικού αυτοκινήτου. Πρέπει να υπάρχει μια τέτοια συνέργεια.

Μια άλλη πλευρά, επίσης, κύριε Πρόεδρε, της συνέργειας, είναι ακριβώς αυτό το πράγμα. Σε μια απομακρυσμένη περιοχή υπάρχει ο δήμος, που έχει επαγγελματία οδηγό, υπάρχει η πυροσβεστική υπηρεσία που έχει επαγγελματίες οδηγούς και που θα μπορούσε, λοιπόν, υπάρχει μια συνεργική δράση.

Όντως, το χειμώνα στην Πυροσβεστική συνήθως, δεν έχουμε πυρκαγιές. Αλλά οι επαγγελματίες οδηγοί, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την μετακίνηση του ασθενοφόρου. Ακριβώς για να αποφύγουμε αυτή την κατάσταση. Να μην πάει ο άνθρωπος που έχει ανάγκη, με αγροτικό αυτοκίνητο στο Νοσοκομείο.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………